آن دسته از کارگاه های مشمول که بعد از صدور آیین نامه به علت حدوث یکی از دلایل غیرارادی مشمول جریمه شده اند، حداکثر مهلت ارائه مدارک مربوطه به سازمان سه ماه از وقوع دلایل مزبور خواهد بود .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با توجه به اینکه امسال بدهی کارفرمایان خوش حساب به سازمان تامین اجتماعی تقسط شده است از این رو مطابق قانون اگر کارفرمایی به موقع اقساط را پرداخت نکند مشمول جریمه می شود. 

روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی در یک اطلاعیه این جریمه ها را اعلام کرده است:


در تمام مواردی که بدهی های موضوع این آیین نامه تقسیط شده یا می شود، درصورتی که کارفرما هر یک از اقساط را در سررسید مقرر پرداخت نکند، بدهی تبدیل به حال شده و جرائم نسبت به مانده بدهی از تاریخ تبدیل به حال با رعایت تبصره دو ماده یک قانون اصلاح قانون دریافت جرائم نقدی از کارفرمایان کارگاه های مشمول که ظرف مهلت مقرر نسبت به ارسال صورت مزد و حقوق بیمه شدگان و حق بیمه مربوطه اقدام نمی کند، مصوب مصوب 87 تیرماه مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت خواهد شد. بدیهی است جرائم مطالبه شده قبلی نیز به نسبت مانده قابل وصول و امکان تقسیط مجدد وجود ندارد.

- کارفرمایان کارگاه های مشمول که دلایل ابزاری آنها مربوط به قبل از تصویب این آیین نامه است :
کارفرمایان کارگاه های مشمول درصورتی که دلایل ابزاری آنها مربوط به قبل از تصویب این آیین نامه باشد، چنانچه حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این آیین نامه درمورد پرداخت یا ترتیب پرداخت اصل بدهی قطعی شده با سازمان تأمین اجتماعی توافق کند، از بخشودگی جرایم مربوطه به شرح ماده 6 این آیین نامه برخوردار خواهند شد.
- کارفرمایان کارگاه های مشمول که دلایل ابزاری آنها مربوط به بعد از تصویب این آیین نامه است :
درخصوص آن دسته از کارگاه های مشمول که بعد از صدور این آیین نامه به علت حدوث یکی از دلایل غیرارادی مشمول جریمه شده اند، حداکثر مهلت ارائه مدارک مربوطه به سازمان سه ماه از وقوع دلایل مزبور خواهد بود .

46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =