رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به یاد داشته باشیم دانشگاه آزاد اسلامی در شرایطی کار خود را شروع کرد که به خاطر فضای سیاسی کشور کارهای غیردولتی، به خصوص در بخش آموزش، تکفیر می‌شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار استادان و دانشجویان نخبه علم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی، با تبریک میلاد امام رضا(ع) و تبریک موفقیت‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات گوناگون داخلی و بین‌المللی، به خصوص مسابقات علمی و رباتیک جهانی، گفت: تجاری سازی تحقیقات دانشجویان و استادان یکی از آرزوهای دیرین ما در ایران بود که در مقطع فعلی توسط دانشگاه آزاد اسلامی عملی شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح مانع‌تراشی‌های همیشگی بر سر پیشرفت‌دانشگاه آزاد اسلامی، بر نقش مردم در مقاطع مختلف این دانشگاه تأکید کرد و گفت: به خاطر ماهیت مردمی این دانشگاه و نیازی که جامعه به آن دارد، هیچ یک از موانع سیاسی و بهانه‌گیری‌های حسودان نتوانسته در مسیر پیشرفت این دانشگاه خللی ایجاد نماید.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به یکی از سفرهای خویش در سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب به ژاپن، گفت: به عنوان یک مهمان دیپلماتیک مرا به بازدید یکی از ربات‌های بسیار ساده برده بودند و به آن افتخار می‌کردند و امروز این ما هستیم که با افتخار می‌توانیم بگوییم که دانشجویان جوان ما در ابعاد مختلف رباتیک نوآوری دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهرت علمی دانشگاه آزاد اسلامی را باعث شناسایی استعدادهای ایرانی در جهان دانست و با اشاره به موفقیت‌های واحد ایلخچی این دانشگاه، گفت: بی‌دلیل نیست که کشورهای بزرگ از ما می‌خواهند که در شهرهای مهم آنان دفتر و با دانشگاه‌های مهم آنان تبادل استاد و دانشجو داشته باشیم.

هاشمی رفسنجانی، دعوت از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نماینده‌ی جمهوری اسلامی در جمع 7 کشور آغاز کننده‌ی صنعت ایتر و احداث کننده‌ی اولین نیروگاه جوش هسته‌ای در کشور فرانسه را نشان از موفقیت‌های این دانشگاه و به تبع آن جمهوری اسلامی دانست و گفت: همین الان یکی از استادان این دانشگاه به عنوان نماینده‌ی جمهوری اسلامی با دانشمندان و محققان صنعت ایتر در 7 کشور مهم دنیا مشغول گفت‌وگو می‌باشد، تا از توانایی‌های جوانان ایرانی در جهت پیشرفت دانش جامعه‌ی بشری استفاده شود.

وی با تشکر از همه‌ی کسانی که در موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی نقش داشتند، از خدمات دکتر جاسبی یاد کرد و گفت: به یاد داشته باشیم، دانشگاه آزاد اسلامی در شرایطی کار خود را شروع کرده بود که به خاطر فضای سیاسی و همچنین ادبیات مارکسیستی حاکم بر رسانه‌های کشور کارهای غیردولتی، به خصوص در بخش آموزش، تکفیر می‌شد.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان این جمله که «دانشگاه آزاد اسلامی از همه‌ی موانع عبور کرده»، گفت: مطمئناً حسودان و مخالفان این راه آرام نخواهند نشست، اما وظیفه‌ی کسانی که اهدافی بزرگ در مسیر زندگی و برای پیشرفت کشور دارند، استقامت در مسیر برای اعتلای کشور است.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =