مهر نوشت:سخنگوی وزارت کشور از آغاز نامه‌نگاری و جلسه‌های مشترک با شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی خبر داد.

سید سلمان سامانی قائم مقام وزیر کشور امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با انتخابات الکترونیک گفت: سابقه برگزاری انتخابات الکترونیک به سال ١٣٩٠ و انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی باز می شود که انتخابات ١٤ حوزه انتخابیه به صورت کاملاً الکترونیک برگزار شد و ١٩ منتخب ان با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، موفق به حضور در مجلس شورای اسلامی شدند.

وی افزود: ما در انتخابات دوره دهم با استناد و بهره گیری از سوابق قبلی تلاش کردیم تا انتخابات را در تمام کشور به صورت الکترونیک برگزار کنیم. با هماهنگی شورای نگهبان اقدامات زیادی برای تهیه زیرساخت‌های فنی و آموزشی در این خصوص انجام دادیم اما نهایتاً نظر شورای نگهبان برگزاری کل انتخابات به روش سابق بود.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: در حال حاضر هم پیگیر این موضوع هستیم و مکاتبات و جلسات مشترک خود را با شورای نگهبان آغاز کرده‌ایم.

سامانی تصریح کرد: مواضع اخیر سخنگو و دبیر محترم شورای نگهبان هم حاکی از تایید دغدغه های صحیح وزارت کشور در زمینه برگزاری الکترونیک انتخابات است و به هرحال تلاش ما در وزارت کشور تأمین نظر شورای نگهبان در خصوص موضوعات نرم افزاری مربوط به برگزاری انتخابات الکترونیکی است تا ان شاء الله بتوانیم در راستای خواست و منفعت عمومی جامعه از این روش در انتخابات آتی بهره مند شویم.

29217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =