ایسنا نوشت: رییس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه باید در نظام جمهوری اسلامی حرمت همه افراد به خصوص رییس جمهور رعایت شود گفت طبق قانون وظیفه دادستان ورود و برخورد با این موضوع است.

 محمدرضا عارف در حاشیه جلسه علنی مجلس در مورد توهین به رییس جمهور گفت : ما از این موضوع گلایه داریم و از همه خواهش می‌کنیم که حرمت همه افراد رعایت شود، ما در یک کشور ارزشی و اسلامی هستیم و با توجه به وجود قوانین متقن اگر این توهین ها ادامه پیدا کند وظیفه دادستانی برخورد است.

وی با تاکید بر اینکه اهانت به رییس جمهور کار بدی است گفت خواهش ما این است که اگر این موضوع حل نشود دادستانی براساس وظیفه اش ورود پیدا کند.

رییس فراکسیون امید همچنین در مورد هدف برخی از تخریب دولت و کارشکنی در کار دولت گفت: همه باید به قانون عمل کنیم، حتی اگر آن قانون بر خلاف سلایق ما باشد اگر به قانون به خوبی عمل شود به نفع همه است، قطعا اگر همه پایبند اجرای قانون باشند این قبیل مسائل که هر روز در گوشه ای از کشور می‌بینیم کمرنگ و کمرنگ‌تر شده و از آن عبور می‌کنیم.

نماینده مردم تهران با اشاره به جلسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با فراکسیون امید، تصریح کرد: فراکسیون امید بخشی از جریان اصلاحات و از حامیان دولت است، جلسه ای از سوی هیأت رئیسه فراکسیون امید با شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تشکیل شده بود که این شورا خواهان بازنگری در ساختار خود است و اگر فراکسیون امید نظری دارد می‌تواند در این امر کمک کند.


عارف ادامه داد: اکنون آسیب‌شناسی‌های لازم انجام شده و امیدواریم طی هفته‌های آینده چگونگی حضورمان در انتخابات 96 مشخص شود.


وی همچنین در واکنش به برخی کارشکنی‌هایی که در سال آخر فعالیت دولت انجام می‌شود، گفت: باید همگان بسیار فراتر از انتظار و حتی بر خلاف سلایق خود، قانون را رعایت کنیم.


عضو کمیسیون آموزش با اشاره به درخواست استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: فراکسیون امید فردا جلسه‌ای با "فانی" خواهد داشت تا در جریان فعالیت‌های وزیر قرار گیرد،‌ همچنین فراکسیون امید کمیته‌ای را تشکیل داده تا محورهای صحبت با وزیر آموزش و پرورش را مشخص کند، امیدواریم فردا به نتایج خوبی برسیم.


وی تأکید کرد: فراکسیون امید موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیست و باید بر اساس تفاهمی که با دولت داریم به نتایج مشترکی برسیم اما ما هنوز در این زمینه موضع‌گیری دولت را نمی‌دانیم.

 

29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    2 0
    رئیس جمهوری که نتواند از حق خود در مقابل توهین کنندگان دفاع کند،چگونه میتواند ازحق یک ملت دفاع کند؟