ایوبی: سینمای امروز جهان به دو بخش هالیوود و ایران تقسیم می‌شود

ایسنا نوشت: رییس سازمان سینمایی کشور با اشاره به 370 جایزه جهانی که سال گذشته به فیلمسازان کشور تعلق گرفته است، سینمای جهان را به دو بخش هالیوودی و ایرانی تقسیم کرد.

حجت الله ایوبی در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی که به میزبانی استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: برقراری ارتباط با زبان هنر و زیبایی شعر از مهمترین ویژگی مردم ایران است.

وی با اشاره به ظرفیت ایرانی‌ها در خلق آثار هنری فاخر، گفت: مردم ایران تنها مردمی هستند که با زبان شعر با یکدیگر سخن می‌گویند و به زیارت شاعران و هنرمندان خود می‌روند.

رییس سازمان سینمایی، کم‎‎خرج و پرآوازه بودن را از جمله ویژگی‎‎های هنر و سینمای ایران دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 370 جایزه جهانی به هنرمندان ایرانی اختصاص داده شد.

ایوبی با اشاره به این که سینما در عصر امروز بر دو قسم هالیوود و سینمای ایران تقسیم می‎‎شود، افزود: هنر سینمایی ایران، هنری اصیل و پرمحتوا است.

این مقام مسئول قدرت تصویر را از جمله ظرفیت‎‎های اجتناب‎‎ناپذیر عصر امروز برشمرد و ادامه داد: در جهانی که بیش از 80 درصد آن در حصار اینترنت و فضای مجازی قرار گرفته، قدرت تصویر و هنر، تعیین‎‎کننده برتری خواهد بود.

او صنعت سینما را وجه مشترک ایران اسلامی با دیگر قدرت‎‎های جهان دانست و بیان کرد: کسانی که دغدغه معارف دینی و معرفت رضوی را دارند، قدم به راه توسعه و پیشرفت گذاشته‎‎اند.

ایوبی با اشاره به این که نزدیک به 600 فیلم کوتاه و مستند به این دوره از جشنواره فیلم رضوی ارسال شده است، اظهار کرد: خوشبختانه مردم استان یزد به طور شایسته از یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی استقبال کردند.

او در پایان با اشاره به اینکه هنر به عنوان ماندگارترین اثر تاریخی نقش مهمی در ایجاد نشاط و پویای جامعه ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با شناخت قدرت تصویر و هنر بین اقشار مختلف جامعه، در حال حاضر شاهد برابری فروش گیشه‎‎های سینما در سطح کشور هستیم.

یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد پس از اکران 55 فیلم مستند و داستانی طی سه روز با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    0 0
    یا علی
  • هاتف US ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    1 0
    شوخی نکن
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    0 0
    یعنی ایشان می گویند ، سینمای فرانسه ، انگلستان ، آلمان و ژاپن وجود ندارد ؟ اینها که جز سینمای هالیوود نیستند ، جز ایران هم نیستند پس جای آنها کجاست ؟ بعد هم سینمای ایران از بس در هم شکسته شده و بازیگرانش محکوم و محدود شده که بازیگرانش یا به فکر فرار هستند و فرار کرده اند یا در خانه نشسته و کناره گیری کرده اند . این چه سینمایی است که به کسی مثل بهروز وثوقی اجازه کار در کشور نمی دهد بعد شما می گویید در دنیا فقط ایران هست و هالیوود ؟ اصلا ما صنعت سینما داریم که قابل رفابت نه با حالا هالیوود قابل رقابت با مثلا فرانسه یا هند باشد؟