۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷

شیرزاد عبدالهی در جدیدترین یادداشت خود که در گروه نخبگان خبرآنلاین منتشر شده کیفیت مدارس در دهه‌های اخیر را از منظر آموزشی بررسی کرده است.

این کارشناس مسائل آموزش و پرورش می‌نویسد: «سخنان جنجالی چندی پیش مدیرکل سابق شهر تهران درباره سیستم امتحانات و لو رفتن سوالات امتحانی، گفت و گوهایی را در فضاهای مجازی و واقعی برانگیخت. البته دلایل متفاوتی برای این بی اعتباری اعلام شد اما نتیجه یک چیز است : به نمره 19 و 20 بچه‌هایتان اعتماد نکنید. این نمره‌ها واقعی نیستند. زمانی مدرسه دولتی خوب معنا داشت. زمانی نمره اعتبار داشت. حالا خانواده ها دربه در دنبال مدرسه دولتی خوب می‌گردند و نمره هم بی اعتبار شده است.»

وی ادامه می دهد: «در گذشته معلمان می‌گفتند : امتحان ناموس مدرسه است، اما حالا برخی مدیران مدارس جلوی چشم مسئولان اداری برای بالابردن آمار قبولی، به معلمان فشار می آورند. برخی از مدیران هم که جسورترند خودشان در لیستها دست می‌برند. برخی از دبیران هم نمره فروشی می‌کنند. برخی مدیران ستادی هم تماشا می‌کنند.
زمانی نمره 20 اعتبار داشت. حتی بعضی معلم‌ها به هیچ دانش آموزی 20 نمی‌دادند، اما حالا بچه‌های با معدل 19 راهنمایی سابق و متوسطه اول فعلی، در سال اول نظری مثل برگ خزان می‌ریزند و نهایتا راهی مراکز کاردانش می‌شوند و امروز 80 درصد بچه‌های سوم متوسطه اول با در دست داشتن کارنامه‌های با معدل 18 و 19 و 20 با مسئولان هدایت تحصیلی چانه می‌زنند که در شاخه نظری ثبت نام کنند، اما در نهایت راهی مدارس کارودانش و یا فنی و حرفه‌ای می‌شوند.»

برای مطالعه متن کامل این مطلب اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565446

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =