تیم ملی چین در چند روز اخیر تمرینات خود را در کمپی در نزدیکی شهر کن مینگ آغاز کرده و خود را آماده آغاز دور نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این مسابقات چین در ابتدا روز یازده شهریور میهمان کره جنوبی خواهد بود و سپس در روز شانزده شهریور از ایران پذیرایی خواهد کرد.
برای صعود به جام جهانی، چین حداقل باید در میان سه تیم اول قرار بگیرد که در این میان ایران و کره جنوبی قوی ترین تیم های حاضر در گروه و سخت ترین حریفان چین به حساب می آیند و به همین دلیل دو مسابقه ابتدایی چین بسیار مهم هستند، در حال حاضر تمرکز همه معطوف به کره جنوبی شده است اما در واقع مسابقه دوم به این جهت که در خانه برگزار می شود بسیار مهم تر است.
در قاره آسیا کره جنوبی قدرت اول و ایران قدرت دوم است. در مسابقات مقدماتی جام جهانی در سال 1997 که چین یکی از قوین ترین تیم های تاریخش را در اختیار داشت در خانه به مصاف ایران رفت و در ابتدا دو گل وارد دروازه ایران کرد اما در ادامه با پذیرا شدن چهار گل پیاپی متحمل شکستی خانگی شد. در مسابقه برگشت در خانه حریف نیز چین مجددا بازی را با نتیجه چهار بر یک به ایران واگذار کرد. پس از این بازی بسیاری از فوتبال دوستان ایرانی چهار انگشت خود را به نمایش گذاشتند و در سال های بعد نیز هرگاه دو کشور در مقابل هم صف آرایی کرده اند ایرانی ها با نمایش چهار انگشت تیم ملی چین را تحقیر کرده اند.
همچنین یکی از خجالت آور ترین صحنه های تاریخ فوتبال چین نیز توسط ایرانی ها رقم خورده است، در بازی های آسیایی سال 2006 دوحه در مرحله یک چهارم نهایی چین و ایران به مصاف هم رفتند، در دقیقه 39 بازی ایرانی ها با فرار از تله آفساید با دروازه بان چین تک به تک شدند و برهانی مهاجم ایران پس از فریب دروازه بان چین توپ را روی خط دروازه متوقف کرد و همبازیانش را صدا زد تا برای شادی بعد از گل به سمت او بروند و سپس توپ را وارد دروازه خالی کرد و این در حالی بود که همه بازیکنان چین در حال تماشای این صحنه بودند که این یک تحریک و همچنین یک بی احترامی بود، اما این بازیکنان چرا هیچ حرکتی انجام ندادند؟ فن جی ئی بعدها به این نکته اشاره کرد که اگر او در زمین بود، بعد از گل با دنبال کردن آن بازیکن با یک تکل خشن کاری می کرد که او دیگر به خودش اجازه چنین کار متکبرانه‌‌ای ندهد.
البته، ما نیز در مقابل ایران پیروزی های زیبایی داشته ایم، در نیمه نهایی مسابقات جام ملت های آسیا در سال 2004 تیم ملی چین در ضربات پنالتی ایران را شکست داد و پس از دوازده سال مجددا به فینال جام ملت های آسیا راه یافت. «لیو یون فی» آخرین پنالتی را وارد دروازه ایران کرد و باعث هیجان زدگی مردم چین شد.
همچنین در اوایل سرمربیگری «گاو هونگ بو» در تیم ملی چین، دو کشور در یک دیدار دوستانه به مصاف هم رفتند که تیم ملی چین با ضربه «گاو لین» توانست ایران را با یک گل شکست دهد. اما امروز تفاوت توانایی تیم ما با ایران نسبت به سال 1997 بسیار زیاد است، در آن سال عدم تمرکز بازیکنان و ناکارآمدی مربی عمده ترین دلیل شکست ما بود. امروز شاید تماشاگران ایرانی بخواهند با چهار انگشتشان ما را تحریک کنند اما بهترین راه حل این است که آن ها را شکست دهیم. زنده باد تیم ملی چین! هواداران تا ابد شما را حمایت می کنند!
منبع: cz100

مترجم: رضا حیدری
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =