ایسنا نوشت: رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت که این فراکسیون در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 از کاندیدای اصلاح‌طلبان حمایت خواهد کرد.

محمدرضا عارف در این باره اظهار کرد: اعضای فراکسیون امید به عنوان نماینده مجلس در جریان انتخابات ریاست جمهوری وظیفه ملی خود را در جهت تشویق مردم به مشارکت در انتخابات انجام خواهند داد و چون عضو این فراکسیون هستند علی‌الوصول از کاندیدای اصلاح‌طلبان در این انتخابات حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان هنوز ورودی به مصادیق انتخابات ریاست جمهوری نداشتند، گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد روندی است که از سال 92 شروع شده و معتقدیم که این روند معقول و منطقی باید همچنان ادامه یابد.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای فراکسیون امید مجلس در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری سال آینده حضور جدی خواهند داشت، اضافه کرد: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در حال بازنگری تشکیلات خود است و ما امیدواریم طی هفته‌های آینده ترکیب و ساختار جدید شورای عالی مشخص شود. بعد از آنکه این شورا در مورد انتخابات تصمیم‌گیری کرد ما هم مواضع خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم.

عارف درباره برخی انتقادات به فراکسیون امید گفت: ما از انتقاد استقبال می‌کنیم و حتی پرخاش جوانان برای ما ارزشمند است. همین طرح انتقادات از فراکسیون امید نشان می‌دهد که این فراکسیون را قبول دارند. ما معتقدیم انتقادات مطروحه به همراه پیشنهاداتی که مطرح می‌شود می‌تواند به روند کار کمیسیون کمک کند.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به عملکرد فراکسیون امید در طول بیش از دو ماه گذشته به نظر می‌رسد روند کلی حرکت فراکسیون روند خوبی بوده و انسجام‌بخشی خوبی نیز داشته است. در یک دوره‌ای اعضا باید یکدیگر را می‌شناختند که این دوره به خوبی سپری شد و حالا امیدوارم با حضور جدی‌تر فراکسیون در ارتباط با طرح‌ها و لوایح، انسجام و نشاط بیشتری در این زمینه ایجاد شود.

وی درباره عملکرد فراکسیون امید در انتخابات هیات رییسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز گفت: از 78 عضو هیات رییسه کمیسیون‌ها، 33 نفر از لیست امید، 35 نفر از لیست ولایت و 10 نفر مستقل بودند لذا عملکرد فراکسیون در مجموع خوب بوده و البته در انتخاب ناظرین مجلس این فراکسیون عملکرد بهتری داشته است.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =