تسنیم نوشت: سردار کریمی با اشاره به ارسال ۱.۵ میلیون پیامک به سربازان غایب و اعمال محرومیتهای جدید، از آنها خواست تا نسبت به تعیین تکلیف خدمت خود اقدام کنند؛ در غیراینصورت اخطاریه کتبی به منازل آنها ارسال شده و طبق قانون تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر می‌شوند.

سردار ابراهیم کریمی با اشاره به اتمام مرحله نخست ثبت‌نام مشمولان غایب متقاضی پرداخت جریمه اظهار داشت: در مرحله اول که روز پانزدهم مرداد ماه به اتمام رسید، بیش از 61 هزار متقاضی مشمول پرداخت جریمه غیبت سربازی ثبت‌نام کردند که با توجه به رو به اتمام بدون راستی آزمایی مدارک تحویلی این متقاضیان، تا چند روز آینده تکلیف تمام این افراد مشخص خواهد شد.

* ارسال 1.5 میلیون پیامک به مشمولان غایب

جانشین سازمان وظیفه عمومی با اعلام خبر تشکیل ستاد فراخوان و تعیین‌تکلیف سربازان غایب بر لزوم تعیین‌تکلیف تمام مشمولان غایب تا پایان سال جاری تأکید کرد و گفت: بعد از اتمام مرحله اول این طرح، حدود 1.5 میلیون پیامک به تمام سربازان غایب (از متولدین 54 تا 76 ) ارسال شد و به آنها 10 روز فرصت داده شده است تا برای تعیین‌تکلیف وضعیت خدمتی خود به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند. حتی این پیامک‌ها برای تمامی خطوط تلفن همراه مشمولانی که چند خط موبایل نیز دارند ارسال شده تا از دریافت این پیامک‌ها، اطمینان حاصل کنیم.

وی ادامه داد: در مهلت مقرر کسانی که بیش از 8 سال غیبت داشته باشند می‌توانند از طرح مذکور استفاده کنند و اگر کسانی که کمتر از 8 سال غیبت برای آنها ثبت شده باشد با درنظر گرفتن شرایط آنها اعزام می‌‌شوند.چراکه ممکن است برخی از این افراد شرایط استفاده از معافیت کفالت و پزشکی را داشته باشند که در این صورت می‌توانند از قوانین مرتبط با معافیت بهره‌مند شوند.

* ارسال اخطاریه کتبی به منزل سربازان غایب/ دستگیری سربازان غایب در صورت بی‌توجهی به اخطاریه

کریمی با تأکید بر اینکه سازمان وظیفه عمومی تمام اطلاعات مشمولان غایب را جمع‌آوری کرده و اشراف اطلاعاتی بر آنها دارد، گفت: برای کسانی که بعد از فرصت 10 روزه، اقدامی برای تعیین‌تکلیف خدمت خود نکنند، اخطاریه کتبی توسط پست، کلانتری‌ها و یا پاسگاه‌های مربوطه به درب منازلشان ارسال می‌شود و فرصت کوتاهی برای تعیین‌تکلیف به آنها داده می‌شود و در صورت بی‌توجهی به این اخطاریه‌ها طبق ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، شناسایی، تحت تعقیب و دستگیر خواهند شد.

* وضعیت خدمتی همه سربازان غایب تا پایان 95 مشخص می‌شود/ بیمه، مستمری و تسهیلات بانکی در گرو مشخص شدن وضعیت سربازی

وی خاطرنشان کرد: بنابر تصمیمات اتخاذ شده مقرر شده است تکلیف تمام مشمولان غایب تا پایان سال جاری مشخص شود و از این‌رو بنا داریم محدودیت‌ و محرومیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شده در قانون برای سربازان غایب را به صورت سیستماتیک و با بهره‌مندی از اتصال سامانه‌های بانک‌ها، وزارت رفاه و ... با سازمان وظیفه عمومی اعمال کنیم تا مشمولان غایب نتوانند از تسهیلات بانک‌ها و امکاناتی نظیر بیمه و مستمری وزارت کار بهره‌مند شوند.

* جریمه 4 میلیون و 200 هزار تومانی برای کارفرمایانی که از سرباز غایب استفاده کنند

جانشین سازمان وظیفه عمومی ادامه داد: به عنوان مثال طبق ماده 63 مکرر قانون، تمام کسانی که از مشمولان غایب در فرصت‌های شغلی استفاده کنند، مجرم تلقی شده و پس از پیگیری‌های قانونی، صاحبان این مشاغل به دادسرا معرفی شده و برای نخستین‌بار در به کارگیری مشمولان غایب، به پرداخت جریمه‌ای معادل هزینه یک سرباز ( 4 میلیون و 200 هزار تومان) محکوم می‌شوند که البته این مبلغ نیز در حال به روزرسانی است.

* اشراف اطلاعاتی سازمان وظیفه عمومی بر تمام سربازان غایب/تکلیف همه سربازان غایب تا پایان 95 مشخص می‌شود

وی با بیان اینکه باید یک بار برای همیشه تکلیف سربازان غایب را مشخص کرد و امسال برای این امر تمرکز ویژه‌ای داریم گفت: هم‌اکنون اشراف اطلاعاتی ما بر مشمولان غایب تکمیل شده و با توجه به خواسته سربازان و مردم درخصوص تعیین تکلیف سربازان غایب، به دنبال آن هستیم تا به صورت جدی تکلیف همه مشمولان غایب را تا پایان سال جاری مشخص کنیم.

* به دنبال محرومیت‌های بیشتر برای سربازان غایب هستیم

کریمی در پایان با اشاره به اینکه سازمان وظیفه عمومی به دنبال تعامل با مشمولان غایب است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بنا داریم دایره محرومیت‌ها برای مشمولان غایب را سختگیرانه‌تر اعمال کنیم و در نظر داریم برای سختگیری بیشتر درخواست‌های محرومیت‌های بیشتری را به قانونگذار ارائه دهیم، لازم است مشمولان غایب نیز با تعامل و با در نظر داشتن محرومیت‌های پیش‌رو، در تعامل با این سازمان نسبت به تعیین‌تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

 

 

۴۲۴۲

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    22 0
    شما اول برین اون پولادی رو بگیرین
  • s A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    31 0
    این اقدامات هیچ تاثیری ندارد. دوستان نظامی باید بست سی سال پیش می فهمیدند که جامعه پادگان نیست که با زور و دستور با آن برخورد کرد. این اقدامات اگر جوابگو بودند تا حالا نباید مشمول غایب می داشتیم. شما قوانین تصویب شده افزایش حقوق و مزایای سربازان 60 تا 90 درصد کارمندان را اجرا کنید که سرباز غایب نداشته باشید.
  • امیر IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    25 10
    سردار شما را به خدا سن غائبین و هم درنظر بگیرید من که 30 سالمه و 5 سال غیبت دارم نمیتونم جریمه بدم. امثال من اگه الان بریم خدمت تا زمان اعزام و 21 ماه خدمت و انتظار یکی دوماهه برای صدور کارت عملا نزدیک سه سال دیگه واجد شرایط میشیم تازه استخدامی شرکت کنیم که آیا بشود یا نشود . خواهشا این بار فکری رو کم کنید .بخدا چندین ساله درگیر تنش و استرس ناشی از خدمت و سنی هستیم که داره بالا میره .
    • بی نام BE ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
      6 17
      امیر جان 5 سال غیبت چیزی نیست و اصلا به حساب نمیاد ما تو پادگان افراد متاهل با 12 سال غیبت داریم .
    • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
      4 3
      الکی : ... آره یه دونه فقط : دی ...تو پادگانمون آره ما هم قبول کردیم
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    15 27
    اوه مثل اینکه اینبار جدی هست.می خواهند محرومیت ها را بیشتر کنند و بعد یک عده از دوستان چند وقت پیش دنبال گرفتن گواهینامه بدون کارت پایان خدمت بودند.خخخخ
  • غایب A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    38 0
    سردارکریمی 1.5میلیون نفر را شما اس مس دادید که بیان مشگل اینه که ایا اینها دوست نداشتند بیان خدمت یا مثل من مشکلات زندگی نذاشته حتی شما بخواین این همه ادمو دستگیر کنید میدونید چه بل بشوری تو جامعه راه می افته بهتره زیاد این مسله غیبت سربازا رو رسانه ای نکنید چون اوضاع نظام وظیفه بعداز کشته شدن سربازان در سانحه اتوبوس به اندازه کافی خراب هست
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    20 3
    سردار من با 32 سال سن و با غیبت 6 سال به جرم تحصیلات مشمول طرح جریمه نشدم.حاضرم مبلغ جریمه را پرداخت کنم و حتی مدرک لیسانس هم باطل بشه ولی به هیچ عنوان قادر نیستم به خدمت سربازی برم بنا به شرایط سنی و خانوادگی و توانایی جسمی....ما حاضریم تعامل کنیم ولی شما کم لطفی می کنید..
  • امید A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    17 1
    سربازی اجباری دیگه تو اکثر جاها منسوخه . به جاش سرباز استخدام کنید . بودجشو هم اگه ندارید از آبونمان روی قبض آب و برق و تلفن تامین کنید. مثلا ماهی 1000 تومان روی هر کدوم از این قبضا بیاد برای مخارج تامین امنیت که خرج استخدام و پول کسایی بشه که به عنوان سرباز استخدام میشن. اینجوری هم بیکاری کمتر میشه هم دو سال عمر ادم طلف نمیشه. فکر میکنم عملی باشه و میشه چنین قانونی تو مجلس تصویب بشه.
  • رضا A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    14 0
    من اچ ای وی مثبت هستم رفتم به پیشخوان دولت دیدم باید از هفت خوان رد بشم . حدود 100 هزار تومن باید برای مخارج و گرفتن مدارکم از دانشگاه خرج میکردم که نه توان جسمیشو داشتم نه مالیشو. من نیازی به کارت معافیت ندارم و چرا باید برای چیزی که به دردم نمیخوره پول و انرژی صرف کنم؟ و تازه بعد از طی این هفتخوان یه نامه برای رفتن به کمیسیون پزشکی بیاد دم در خونه و مامانم بفهمه یه خبرایی هست و مشکوک بشه و قضیه رو بفهمه و دق کنه؟ منی که دارم از دولت دارو میگیرم خیلی راحت میشه فهمید بیمارم و نیازی به طی این مراحل نیست. درستش اینه که با یه نامه از مرکر بهداشت برم بیمارستان مورد اعتماد ارتش و رایگان آزمایش بدم و اگه آزمایشم درست بود کارتم بیاد مرکز بهداشت. به همین راحتی ...
  • بی نام RO ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    29 4
    لطفا خدمت را به افرادی که چهار سال به بالا غیبت دارند بفروشید،از تهدیدها خسته شده ایم.
  • سام IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    17 6
    اون موقع که قانون می گذاشتید باید فکر همه جا را می کردید نه اینکه فقط برای 200 هزار نفر قشر مرفع جامعه قانون بگذارید. عزیز من پول نداریم بدیم سنمون هم بالای سی ساله خرج زندگی داریم آدم بالای سی سال تا چهل سال را کجا می خواهید ببرید
    • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
      4 36
      این همه مدت کجا بودی؟داشتی پول درمیاوردی؟
    • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
      7 16
      والا رفیقم اینجا تو کار سینما بود و مستاجر بود وضع مالی خانواده اش هم خیلی بد بود ولی تونست سربازیش را بخره پس لزوما ادم های مرفه سربازی را نخریدند
    • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
      5 12
      یکی را می شناختم که می گفت پولش زیاده و این قانون برا مرفهین است ولی ماشینی که زیر پاش بود یک ماشین چینی 85 میلیونی بود بهش می گفتیم ماشینت را بفروش و 30 میلیون بده معاف بشم می گفت من از این پول ها ندارم و این قانون برای مرفهینه و در ضمن من نمی تونم از ماشینم جدا بشم
    • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
      14 4
      یه عده هم دوست دارند با داستان سازی جو رو مسموم کنن رفیقم اینجور بود ، یکیو میشناختم فلان بود
    • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      8 6
      الان كه قسطي كردن عزيز من. منم پارسال با قرض و قوله خريدم بالاخره و راحت شدم. نميتوني از پول دل بكني اون يه چيز ديگس. قيمتش همچين بالا هم نيس. اين همه سال كه خدمت نرفتي قطعا كار ميكردي ديگه. والا منم مرفه نبودم بهم فشارمالي هم اومد ولي بالاخره جورش كردم. يه زماني ميگفتين بفروشن حالام كه ميفروشن ميگين چرا ميفروشن
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    10 0
    سردار عزیز بهتر نبود بجای اینهمه فشار دراین شرایط بد اقتصادی با قبول طرح دولت وفراهم کردن زمینه برای خرید خدمت مشکل تعداد بسیاری ازاین جوانان را حل کرد این جوانان هرکدام بدلیل شرایط خاصی غیبت داشته اند تأهل اداره مخارج خانواده ازدست دادن کار و ,,,,, دلیل بسیاری از این جوانان است متهم کردن صرف پولدارها به نرفتن سربازی نادرست است چون انها میتوانندتسهلات زیادی برای خود درحال خدمت نیز فراهم کنند امیدواریم اخرین راه حل تنها راه حل نباشد . دورود برشما وتمام جان برکفان ایران اسلامی
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    16 0
    قانون مصوب مجلس از اول مشکل داشت.از جمله تبصره 8 ساله بدون توجه به سن افراد تحصیل کرده و از طرفی هرم برعکس افزایش قیمت ها... به هر حال خود سردار هم می دونه افراد پا به سن گذاشته دیگه سرباز نمی شوند و اگر بشوند جز هزینه برای کشور و خانواده هاشون ثمر دیگه ای ندارند.با این اوضاعی که تحصیلات هیچ ارزشی نداره و وضع اقتصادی خراب هست.ضمن اینکه این رفتار نظام وظیفه فقط باعث می شه بخش عظیمی از سن فعال کار کشور کنار گذاشته بشوند و از نظام فاصله بگیرند.. سردار چشم ها را باید شست....
  • بهمن تقوی IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    24 1
    سلام من 32 سالمه و متاهلم حالا بر فرض که منو دستگیر کنن و ببرن خدمت مگه نه اینکه برای رفتن به حج که واجب و تکلیف الهی هست و یکی دو ماه هم بیشتر طول نمیکشه باید خونه داشته باشی و خرج یکسال خانوادتو هم بذاری کنار بعد بری تکلیف الهیتو انجام بدی ... در ضمن نفقه همسرم هم واجب و تکلیف شرعی هست بر گردن من ... من که برم سربازی نففه همسرم رو از کجا بیارم بدم ؟؟؟ اگه رفت دادخواست طلاق داد چی ؟؟؟ بیان مبلغ جریمه رو بصورت توافقی از مابگیرن خیلی عالی میشه اینجوری ... مرسی ...
  • سجاد RO ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    23 0
    من که 14 سال تمام از زن و زندگی محروم شدم و تمام موقعیت هام رو از دست دادم و صدام هم در نیمومد چرا دارند چنین رفتاری میکنند ؟ مگر جنایت کردیم که اتمام حجت میخوان بکنند ؟ ما قانونی به نام جریمه و زور نداشتیم و تا اونجایی که قانون میگه بعد از 8 سال غیبت چون خود مشمولان غایب قبول کردند که محرومیت رو ترجیح بدند به سربازی یعنی به جای 2 سال سربازی بالای 8 تا 20 سال خودشون رو محروم میکن و طبق قانون هم این نوع مشمولان باید نهایتا معاف بشند و اگه معاف هم نشند چیزی به نام جریمه وجود نداشته و تو قانون هم اصلا نداریم آقای سردار شما که حرف از ماده 58 قانون میزنید میشه بگید تو کدوم ماده قانون گقته شده میتونید با تحت فشار قرار دادن مشمول اونها رو وادار به پرداخت جریمه یا رفتن به سربازی کنید ؟
  • پیرمرد BE ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    4 5
    من فقط می خوام به دوستان اینو بگم که از این به بعد دیگه منتظر معافیت و عفو رایگان نباشبد که ما هم به این امید جوانی و زندگی خودمان را حرام کردیم و آخر هم 30 میلیون دادیم برای کارتی که دیگه تو این سن باید بدی و یک خروس قندی بگیری جاش .حالا اگر پول داری و حرام شدن بهترین سالهای عمرت هم برات مهم نیست غایب باش و بالاخره یک روز مثل ما البته با 35 سال کارت بهت میدن. خلاصه من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    18 2
    سردار کمالی عزیز تو را به خدا فکری به حال سن بالاهای تحصیل کرده بکنید.شرط غیبت هشت ساله را حداقل برای این گروه تقلیل بدهید تا بتونند با پرداخت جریمه هم یه باری از دوش دولت بردارند و هم بتونند حداقل های یه شهروند را بدست بیارند.فکر می کنم داشتن یه گواهینامه و گذرنامه حداقل حقوق یه ادم سی و چند ساله ای هست که دیگه نمی تونه خدمت کنه بنا به هزار و یک دلیل... این لجاجت نظام وظیفه با سن بالاهای غایب و تحصیل کرده به هیچ وجه منطقی و قانونی نیست.کجای قانون افراد یک جامعه را بر اساس تحصیلات طبقه بندی می کنه.دلیلی نیست که یه 26 ساله دیپلمه حق خرید داره و یه لیسانس 32 ساله نه...خواهشا قانون را تصحیح کنید.
  • سجاد RO ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    17 2
    اون دوست عزیزی که گفته یه زمانی میگفتند بفروش و حالا که دارند میفروشند میگند چرا میفروشید . در جواب این دوست باید بگم که فروش تو همون ابتدای مشمولیت ارزش داره الان که دارند میفروشند بعد از 14 سال محروم بودن از تمام خدمات اجتماعی دیگه برای من ارزشی نداره و بعد از 14 سال حقم این نیست که بخوان مثل یه جنایتکار باهام صحبت کنن و بگن اتمام حجت با غایبین چون به اندازه کافی مجازاتم رو کشیدم و از طرفی چرا با توجه به اقتصاد مقاومتی به جای کمک کردن به منی که میتونم خیلی مفید باشم برای اقتصاد دارندچنین رفتاری می کنند به نظرتون با پرداخت این جریمه سنگین دیگه چیزی هم از من باقی میمونه خوب بمیرم که بهتره . لطفا پیام من رو درج کنید با تشکر از مدیر سایت
  • علی GB ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    7 0
    چندین ساله همین حرف رو دارین میزنید باتهدید و فشار و زور کارپیش نمیره با وضعیت بد اقتصادی بی کاری درامد پایین و... انتظار دارید مردم پول بدن خدمتشون رو بخرن اگر کسی این مبلغ رو داشت باهاش کاری راه مینداخت کسی که سنش بالارفته بود و نبود کارت پایان خدمت تاثیری در زندگیش نداره این حرفا قدیمیه. بجاش فکری جدید و ایده جدید بیارید سربازی باید با حقوق و مزایا باشد با شرایط فعلی رفتن به سربازی فقط باعث از بین رفتن شخصیت پایین امدن شان یک انسان میشه
  • در به در A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    9 0
    یه جوونی مثل من که لای منگنه گیر کرده و نون اور خونه هست چطور میتونه بره خدمت.از طرفی هم هیچ چیزی واسه معافی نداره.خدارو خوش میاد الان شغل و خانواده رو رها کنم و برم شهرهای دیگه اواره و سرگردان بشم و خانوادمم اینجا نون شب و نون اور نداشته باشن.اینجوری اینده جوونا و مملکت رو میخوایین؟باشه پس من فرار میکنم و تاوان بدبختی یه جوون و خانوادش گردن همه ی مسعولین و فقط خدا و امام زمان جوابتون رو میده.تمام
  • بی نام A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    4 10
    دوستان خواهشن اینقدر نگین طرح جریمه غایبان برای پولدار هاست این طرح برای همه هست کسی که به قول خودش پول نداره خرج زن و بچه داره میخواست اگه نداره زن نگیره والا به قرآن مردم به موقع واسه چیرایی که دوست دارن پول دارن به اینجا که میرسه کاسه چه کنم چه کنم دستشون میگیرن دوست عزیز که ناراحتی چرا پولدار ها میخرن برو زحمت بکش پول در بیار برو خدمت خودت رو بخر مگه کسی جلوت رو گرفته
  • بی نام A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    5 0
    من یه مادرفلج دارم که کمیته امداد ماهی 50 تومن بهش میده بقیه مخارجشو من باید بدم از طرفی زنم برای مهریه شکایت کرده با 33 سال سن و یک فرزند دختر حالا برام پیامک اومده بیا برو سربازی بجاش میخوام برم خودمو حلق اویز کنم
  • بی نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    3 0
    مشکل ما مگه سربازیه که می خواهید حلش کنید. حالا به فرض دو سالم کچل کنیم، آخرش چی. هدف از سربازی چیه واقعا؟