یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم این سئوال را مطرح کرده که در صورت فوت کارمند بلاوارث، چه کسی مسئول اطلاع به سازمان مربوطه است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فوت اشخاص بلاوارث، همواره یکی از مسایل مورد بحث جامعه بوده است. یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم که خود را حمید آریا معرفی کرده درباره فوت کارمند بدون وارث سئوالی را طرح کرده است.
حمید آریا در این باره نوشته است: اگر مستمری بگیر تامین اجتماعی یا خدمات کشوری فوت نماید و فاقد عائله و فرزندتحت تکفل باشد و کارت حقوق مستمری او در اختیار دیگری باشد چه کسی مسئول است نا به سازمان مربوطه خبر دهد تا حلو واربز حقوق ماههای بعدی او قطع شود؟روال وقانون چه می گوید؟
درباره تعیین تکلیف مستمری بازنشسته تامین اجتماعی، قبلا در خبرگزاری خبرآنلاین توضیح داده شده است (اینجا) 

ولی درباره فوت کارمند بازنشسته ای که وارث ندارد و طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق از صندوق باز نشستگی کشور دریافت می کند، ذکر این نکته ضروری است که قانون، تکلیف حقوق او را برای ورثه قانونی اش مشخص کرده که شامل همسر (تا زمانی که ازدواج نکرده)، اولا دختر تا زمانی که مجرد است و اولاد پسر تا زمان اشتغال به تحصیل یا 25 سالگی تعیین کرده است.
برای کارمندی که وارث ندارد، بدیهی است صندوق به محض اطلاع از فوت فرد بازنشسته بلاوارث، باید حقوق او را قطع کند و در صورتی که از این موضوع اطلاع پیدا نکرد، کارت بانکی فرد متوفی در نزد هر کسی که وجود داشته و از آن استفاده کند، رفتار این شخص مصداق جرم تصرف در اموال دولتی و تحصیل مال نامشروع است و صندوق بازنشستگی می تواند به این عنوان فرد مزبور را تحت تعقیب قرار دهد.

ناگفته پیداست هر کسی از این موضوع مطلع شد باید هر چه سریعتر برای جلوگیری از تضییع حقوق عمومی به سازمان بازنشستگی مربوطه اطلاع دهد.


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    3 0
    باید هر ساله صندوق بازنشستگی از ثبت احوال استعلام بگیرد.