مدیر کل راه،مسکن و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد به شاخص بزرگراهای استان اشاره کر و تصریح کرد: شاخص بزرگره در زمان قبل از دولت تدبیر امید 56 کیلومتر بوده است که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید 36 کیلومتر به بزرگ راههای استان اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،مدیر کل راه،مسکن و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت :بدون داشتن زیر ساخت های لازم در راههای روستایی،شهری،بزرگراهها استان ما حرفی برای گفتن در زمینه توسعه،اقتصاد ، گردشگری و اشتغال زایی نخواهد داشت.

حسن فدایی امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: در زمینه توجه به شاخص بزرگراهها استان آخر کشور هستیم.

فدایی با اشاره به اینکه در زمینه راههای روستایی وضعیت مناسبی نداریم گفت : در یکی از جلسات مدیر کل یکی از استان ها از داشتن شاخص راه روستایی 96 درصد سخن می گفت و این در حالی بود که شاخص روستایی در استان ما 42 درصد و میانگین کشوری در این زمینه 76 درصد است.

وی با تاکید بر نادرست بودن آمار ارائه شده در خصوص پیشرفت فیزیکی جاده پاتاوه دهدشت گفت: درصد پیشرفت فیزیکی جاده پاتاوه -دهدشت 42 درصد است و آمار قبلی دروغ بوده است.

مدیر کل راه،مسکن و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد به شاخص بزرگراهای استان اشاره کر و تصریح کرد: شاخص بزرگره در زمان قبل از دولت تدبیر امید 56 کیلومتر بوده است که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید 36 کیلومتر به بزرگ راههای استان اضافه شده است.

حسن فدایی ادامه داد: سال گذشته توانستیم مبلغ 23 میلیارد تومان اسناد خزانه به پیمانکاران پرداخت کنیم که با این کار هم بخشی از مشکلات ما مرتفع شد و هم پیمانکاران به بخشی از مطالبات خود رسیدند.

فدایی در ارتباط با وضعیت مسکن مهر در استان عنوان کرد: کل واحدهای مسکن مهر در استان 5600 واحد بوده است که از این تعداد 1670 واحد به متقاضیان تحویل شده است ولی متاسفانه در برخی موارد از واحدهای تحویل داده شده ،مطالبات ما پرداخت نشده است.

وی به وضعیت فضای سبز شهرهای استان اشاره کرد و گفت :یکی از کارهای بنیادین اداره کل راه و شهرسازی در بحث جلوگیری از تخریب فضای سبز بوده است ویک ساماندهی بسیار خوب انجام گرفت که من به عنوان دبیر کمیسیون ماده 5 و آقای استاندار رییس کمیسیون این ماده هستند که در هر جلسه ای که ایجاد تغییر کاربری فضای سبز بوده است مخالفت کرد و کسی توقع نداشته باشد که با درخواست تغییر کاربری فضای سبز موافقت شود.

مدیر کل راه،مسکن و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تغییر کاربری فضای سبز هم با سیاست های شهرسازی مغایرت دارد و هم برای مشاوری که طرحی تهیه نموده است سرانه ندارد و این در حالی است که 7 مت مربع سرانه فضای سبز برای استان پیش بینی شده است.حسن فدایی با اشاره به اینکه 424 پروژه در استان رها شده بود گفت :424 پروژه رها شده متعلق به راه ،مسکن و شهرسازی در استان موجود است که عمده تا به دلیل قیمت های نامتعارف و پایین بوده است که در پروژها هم تاثیر منفی داشته است.

وی با اشاره به ساماندهی قرار داد پیمانکاران گفت: برخی از پیمانکاران متخلف را خلع ید کردیم و در برخی موارد دیگر با نظارت بیشتری اجازه ادامه پروژها را دادیم.

این مسؤول تصریح کرد: برخی پروژه‌ها به لحاظ مهندسی مشکل داشتند که همین باعث شد قیمت گزافی رو دست دولت گذاشته شود برای مثال در جاده بابا میدان - یاسوج با یک تغییر مسیر که صورت گرفت 4 یا 5 میلیارد به نفع دولت شد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =