در قانون، به صراحت آمده تنها کارگرانی که دارای کارت مهارت فنی بوده و در امر تخریب، تجدید بنا و ساخت اشتغال داشته باشند، می توانند بیمه کارگر ساختمانی شوند و شرط ورود به این نوع بیمه، داشتن کارت مهارت معتبر و اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است:" با سلام لطفا دلیل حذف بیمه بسیاری از کارگران ساختمانی را از مسولین بپرسین باتوجه به رکود کارهای ساختمانی چرا بازرسین ابنقدر سخت گیری میکنن وکارگران بدبخت را حذف مینمایند"

در همین زمینه محمدحسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: برنامه ای برای قطع بیمه کارگران ساختمانی در تامین اجتماعی نداریم اما نظارتی را آغاز کرده ایم که هر فردی از محل شغل اصلی اش بیمه شود.
او با بیان اینکه متاسفانه در سال ٩٤، حدود یکصد هزار نفر کار اصلی شان کارگر ساختمانی نبوده ولی از این محل بیمه شده بودند ادامه داد: قانونگذار، ساز و کاری فراهم کرده که کارگران ساختمانی تنها با پرداخت ٧درصد حق بیمه، از تمامی مزایا استفاده کنند به همین دلیل افرادی که از مسیر کارگر ساختمانی بیمه شوند، صرفا با پرداخت ماهیانه حدود ٦٠ هزار تومان از تمام مزایای بیمه برخوردار می شوند.
زدا گفت: چون آنها کارفرمای ثابتی ندارند که منجر به اخراج از کار شده باشند از اینرو شرایط قانونی لازم برای بهره مندی از دریافت مقرری بیمه بیکاری را ندارند مشمول دریافت برخی مزایا مانند بیمه بیکاری نمی شوند.
وی افزود: در قانون، به صراحت آمده تنها کارگرانی که دارای کارت مهارت فنی بوده و در امر تخریب، تجدید بنا و ساخت اشتغال داشته باشند، می توانند بیمه کارگر ساختمانی شوند و شرط ورود به این نوع بیمه، داشتن کارت مهارت معتبر و اشتغال است.
وی افزود: صدور این کارت به عهده سازمان فنی و حرفه ای است اما باید سازو کاری فراهم شود تا از این بیمه درست استفاده شود.

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =