ایسنا نوشت:‌ مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی نسب به وقوع سیلاب و آبگرفتگی در برخی استان‌ها طی روز آینده هشدار داد.

احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز برای برخی نقاط استان فارس، ارتفاعات زاگرس جنوبی، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل شرقی دریای خزر در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر بارش پراکنده و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

او تأکید کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 12 و 13 مرداد، برای البرز مرکزی و سواحل شرقی و مرکزی دریای خزر افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای ارتفاعات زاگرس جنوبی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: طی سه روز آینده به دلیل افزایش سرعت وزش باد در شمال استان سیستان و بلوچستان پدیده گرد و خاک در این مناطق رخ خواهد داد. همچنین طی همین مدت شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

به گفته وظیفه، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ساعات بعدازظهر به دلیل افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق، در جنوب غرب کشور پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

او همچنین با اشاره به اخطاریه اخیر سازمان هواشناسی تأکید کرد: امروز در ارتفاعات هرمزگان و شمال و شرق فارس افزایش ابر و در بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای تهران طی روزهای آینده، گفت: آسمان تهران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 12 و 13 مرداد، کمی ابری، گاهی وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر با حداکثر و حداقل دمای 36 و 25 و 34 و 25 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: بعداز ظهر روز سه‌شنبه 12 مرداد، در مازندران، گلستان و ارتفاعات سمنان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و وقوع سیلاب دور از انتظارنیست. از این‌رو توصیه می‌شود جهت جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی، اقدامات و آمادگی لازم صورت گیرد.

وظیفه در پایان تأکید کرد: روز سه‌شنبه 12 مرداد، با افزایش سرعت وزش باد در برخی نقاط ایلام و خوزستان وقوع گرد وخاک سبب کاهش دید افقی وکیفیت هوا خواهد شد. شایان ذکر است که طی دو روز آینده، دربعضی ساعات در منطقه زابل نیز وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =