۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

دکتر حسین باهر در جدیدترین یادداشت خود که در گروه نخبگان خبرآنلاین منتشر شده به مساله طلاق و ازدیاد آن در میان خانواده‌های ایرانی پرداخته است.

این مولف و استاد روانشناسی می‌نویسد: «متاسفانه در سال‌های اخیر خیانت از سوی زوجین افزایش یافته است. در حال حاضر مردها توانمندی های مادی و معنوی خود را از دست داده‌اند این در حالی است که توقعات زنان از آنها براساس آگاهی‌هایشان افزایش یافته است.»

وی ادامه می‌دهد: «در دهه های اخیر میزان تحصیل و آگاهی دختران از حقوقشان در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته است. این در حالی است که سطح درک مردان از توقعات و آگاهی زنان پایین آمده است و برخی از آنها همچنان خواستار زن مطبخی هستند نه فردی که همانند وی کار می‌کند. در جامعه کنونی زن می تواند شریک 50 درصدی برای همسر خود باشد و دیگر مردسالاری گذشته معنایی ندارد لذا باید زندگی کنونی دوستانه باشد تا دوام یابد و الگوی ازدواج با توجه به نیاز جامعه باید رفاقتی باشد نه رقابتی.»

برای مطالعه متن کامل این مطلب اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    7 7
    جناب دکتر حسین باهر شاید در نظر اول حرفهای قشنگی زده باشید و پیش خودتان گمان کنید قادرید گره از مشکل خیانت با سخنانی رنگین بردارید اما بدانید، آنچه باب خیانت را گشوده بی حیایی و بی ایمانی است چه از جانب مرد و چه از جانب زن نه آگاهی و تحصیلات. البته سخن گفتن با افرادی چون شما با این نگرش خیانت پرور، آب در هاون کوبیدن است.
  • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    2 2
    فقر عزیزم فقر چه مالی چه فرهنگی