ایسنا نوشت:نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پرهیز از تضعیف ارتش گفت که عدم ورود ارتش به حوزه سیاست و اقتصاد نقطه قوت آن محسوب می‌شود و نه نقطه ضعف.

علی مطهری اظهار کرد: آقای عباسی در سخنانشان بی‌تفاوتی ارتش نسبت به برخی مسائل سیاسی و اقتصادی را یک نقص و ایراد برای ارتش برشمرده‌اند در حالی که اتفاقا این نقطه قوت ارتش است که صرفا کار تخصصی خودش را انجام می‌دهد و وارد حوزه سیاست و اقتصاد نشده است.

وی افزود: اجتماع نیروی نظامی با قدرت اقتصادی و سیاسی و هم‌چنین قدرت رسانه‌ای باعث می‌شود یک نهاد نظامی به تدریج تبدیل به یک حزب قدرتمند سیاسی شود و این می‌تواند برای آینده کشور مخاطراتی ایجاد کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ارتش وظیفه‌ای که به او محول شده را به خوبی انجام می‌دهد تاکید کرد: به اعتقاد من ارتش کار درستی انجام می‌دهد که وارد حوزه های غیرمرتبط نمی‌شود.

نائب رئیس مجلس با اشاره به نقش برجسته ارتش در دوران جنگ تحمیلی تصریح کرد: عملیات شکست حصر آبادان بدون کمک ارتش و لشکر ۷۷ خراسان امکان پذیر نبود و این نیروی نظامی در عملیات آزاد سازی خرمشهر نیز نقش اساسی داشت. به طور کلی ارتشی که بازمانده‌ای از رژیم گذشته بود و مدتها بازسازی نشده بود در جنگ تحمیلی نقش موثری داشته است.

مطهری اضافه کرد:‌ روشن نیست صحبت‌های آقای عباسی با چه انگیزه‌ای گفته شده البته ظاهرا صحبت‌های ایشان مربوط به قبل بوده اما اخیرا منتشر شده است. به هر حال این سخنان ناپخته بوده و شاید هم ایشان به منظور تضعیف ارتش این حرف را نزده اما اثر بیرونی منفی دارد و ما امیدواریم ایشان صحبت‌شان را اصلاح کنند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از تضعیف ارتش خاطر نشان کرد: در شرایط امروز منطقه ما نباید روحیه ارتش را تضعیف کنیم و به جای اینکه از ارتش به خاطر پرداختن به کار تخصصی‌اش تمجید شود آن را متهم به بی‌تفاوتی به مسائل اساسی کشور کنیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =