پرویز شهبازی و روایت مرگ مایکل چیمینو/اشتباه منتقدان چگونه کار دست کارگردان «شکارچی گوزن» داد؟

ایسنا نوشت: پرویز شهبازی گفت: حضور «مالاریا» در جشنواره ونیز از این منظر حائز اهمیت است که فیلم فرصت پخش جهانی پیدا می‌کند و به اقتصاد آن کمک می‌شود.

این کارگردان که فیلمش موفق به حضور در جشنواره ونیز شده است با بیان اینکه بعضی وقت‌ها قضاوت‌های عجولانه و  در شکل ناراحت کننده‌اش، غیر مسئولانه می تواند مسیر فیلم‌سازی یک سینماگر را به کلی منحرف و حتی او را نابود کند، اظهار کرد: اتفاقی که در مورد مایکل چیمینو فقید افتاد و حجم حمله ها بعد از نمایش فیلم «دروازه بهشت» به حدی بود که چیمینو اعتماد به نفس‌اش را به کلی از دست داد.سینماگر با استعدادی که با فیلم دومش «شکارچی گوزن» یکی از شاهکارهای همیشگی تاریخ سینما را خلق کرده بود.

او ادامه داد:چیمینو هرگز نتوانست از زیر بار این شکست ظاهری بیرون بیاید و تقریبا از دست رفت. جنبه تاسف‌آور این داستان این است که یکی دو سال پیش و اگر اشتباه نکنم در فستیوال ابوظبی، جایی که خود چیمینو هم حضور داشت و برایش بزرگداشت گرفته بودند، منتقدان اعلام کردند که درباره فیلم «دروازه بهشت» اشتباه شده است و این فیلم واقعا با ارزش است. زمانی که خیلی دیر بود و چیمینو با ساخت آثار تجاری فرسنگ‌ها از خود فاصله گرفته و مرده بود!

کارگردان فیلم «نفس عمیق» تاکید کرد: امیدوارم جریان‌های جدید فیلم‌سازی، فیلم‌هایی اصیل که تلاش‌های نوآورانه می‌کنند، در کنار آثار معمول و محافظه‌کار که وجودشان ضروری  است، مورد حمایت و توجه منتقدان مسئول و علاقه‌مندان جدی سینما در ایران قرار بگیرد.

فیلم «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی "افق‌ها" در جشنواره فیلم ونیز 2016 انتخاب شده است.

 

5858

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام SK ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    6 8
    واقعا كه ادم رشك مي بره به اين اتكا به نفس ، ايشان خودشان را با مايكل چيمينو مقايسه مي كند