۰ نفر
۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

ایرنا نوشت: در پی قتل وحشیانه یک کشیش فرانسوی به دست عناصر گروه تکفیری داعش در فرانسه، مسلمانان ایتالیا به نشان همبستگی و همدردی با مسیحیان، روز یکشنبه (فردا) در شهرهای مختلف این کشور به کلیساها می روند.

به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه خبری دولتی 'رای نیوز'، فردا (یکشنبه) هیات هایی متشکل از مسلمانان با حمایت جامعه اسلامی ایتالیا 'Cei' و اتحادیه جوامع اسلامی در ایتالیا 'Ucoii '، همانند مسلمانان در فرانسه؛ قبل از آغاز مراسم مذهبی به برخی از کلیساها در شهرهای مختلف رفته و با برادران و خواهران مسیحی بخاطر قتل وحشیانه کشیش فرانسوی ابراز همدردی می کنند.
هیات های اسلامی با رفتن به کلیساها، پیام همبستگی خود را به اسقف ها و کشیش ها در شهرهای رم، میلان، نوارا، جنوا، ورونا، سوندریو، برشا، ویچنتسا، فرمو، سیئنا، پیاچنتسا، بریندیزی، پالرمو و اگریجنتو اعلام می کنند.
جامعه مذهبی اسلامی ایتالیا 'Coreis' اعلام کرد: در چنین لحظه ناگواری، ابراز همبستگی مسلمانان ایتالیا به نشان احترام عمیق و واقعی به مقدسات و اماکن مذهبی مسیحی، اساسی است.
بدین ترتیب جامعه مذهبی اسلامی ایتالیا نیز همانند موسسه مطالعات عالی اسلامی در فرانسه، علیه تروریست ها موضع گیری کرده و از اعضا خود دعوت کرد تا جهت ابراز همبستگی با جهان کاتولیک و علیه تروریست ها روز یکشنبه به کلیساها بروند.
'عزالدین الزیز' رئیس اتحادیه جوامع اسلامی ایتالیا در شهر فلورانس گفت: ما در روزهای اخیر نیز دست به چنین ابتکاری زده و شخصا با برادران مسیحی ابراز همدردی و همبستگی کردیم و روز یکشنبه نیز همین کار را در کلیساها تکرار می کنیم. همه ما عضو یک خانواده هستیم. همه با هم به تروریست ها می گوییم که جنایت های آنها باعث تفرقه میان ما نمی شود بلکه برعکس ما را بیشتر متحد می کند.
وی یاداور شد که پس از قتل وحشیانه کشیش 'امل'، اتحادیه جوامع اسلامی ایتالیا از تمام مسلمانان در این کشور دعوت کرد با برادران و خواهران مسیحی همدردی و از آنها حمایت کنند.
روز سه شنبه در گروگانگیری 40 دقیقه ای با سلاح سرد، کشیش کلیسایی در شمال فرانسه به دست دو گروگانگیر کشته شد. یکی از مهاجمان سابقه همکاری در گروه های تروریستی فعال در سوریه را داشته است. گروه داعش مسئولیت این حمله را پذیرفت.
فرانسه که پیشتر شاهد دو حمله تروریستی در سال 2015 میلادی بود، چندی پیش در جشن روز ملی (14 ژوئیه / 24 تیر) هدف اقدام تروریستی دیگری در شهر توریستی «نیس» (جنوب فرانسه) قرار گرفت. این حمله نیز که گروه تروریستی «داعش» مسئولیت آن را برعهده گرفت، 84 تن را به کام مرگ کشاند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =