تسنیم نوشت: جمهوری آذربایجان یک شبکه تلویزیونی را که قصد داشت مصاحبه‌ای را با فتح الله گولن پخش کند، تعطیل کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جمهوری آذربایجان یک شبکه مستقل تلویزیونی را که قصد داشت روز جمعه مصاحبه‌ای را با فتح الله گولن جدی ترین مخالف دولت ترکیه، پخش کند، تعطیل کرد.

آذربایجان روابط بسیار نزدیکی با ترکیه دارد و آنکارا در درگیری‌های اخیر منطقه قره باغ بین نیروهای آذربایجان و ارمنستان، به طور مداوم از باکو حمایت کرده است.

دادگاهی در آذربایجان محوز فعالیت شبکه تلویزیونی ای ان اس را لغو کرد. این اقدام پس از طرح شکایت شورای ملی رادیو و تلویزیون آذربایجان علیه این شبکه انجام شد.

شورای ملی رادیو و تلویزیون آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: شبکه ای ان اس موضعی را اتخاذ کرده است که مغایر با همکاری‌های راهبردی بین مردم ترکیه و آذربایجان است. تصمیم این شبکه تلویزیونی برای پخش مصاحبه با فتح الله گولن که اتفاقات خونین اخیر در ترکیه را سازماندهی کرده و منجر به مرگ ده‌ها نفر شده، بر خلاف همکاری‌های راهبردی دو کشور است.

دولت آنکارا بارها فتح الله گولن را به دست داشتن در کودتای نافرجام اخیر متهم کرده ولی گولن ضمن رد این اتهامات، اعلام کرده است که عامل اصلی این کودتا اردوغان بوده تا به بهانه کودتا، مخالفان را سرکوب و پاکسازی کند.

تاکنون بیش از 18 هزار نفر پس از کودتای ترکیه بازداشت شده‌اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =