ایلنا نوشت: نایب رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروهای سبک و سنگین گفت: هر ساله با شروع فصل تابستان میزان سفرهای زمینی مردم به نقاط مختلف کشور افزایش پیدا می‌کند و به تبع میزان مصرف لوازم یدکی نیز اعم از روغن، فیلتر و قطعات سنگین نیز بالا می رود.

کاظمی ادامه داد: اما اکنون با گذشت یک ماه از فصل تابستان هیچ تحرکی در این صنف دیده نشده و وضعیت مانند سابق است و طولانی شدن این رکود در چند سال اخیر سبب شده به اعضای این صنف آسیب جدی وارد شود.

وی تصریح کرد: صنف تعمیرکاران خودرو وابسته به تمام مجموعه های اقتصادی است و به طور مستقیم با صنعت ارتباط دارد. به طور مثال ماشین آلات معدنی و کشاورزی اگر فعال باشند به سرویس و قطعات یدکی نیاز دارند. یا کارخانه ها اگر مشغول باشند میزان تردد و رفت و آمد خودرو‌ها بیشتر می شود. در حالی که در چند سال اخیر چنین چیزی مشاهده نشده است.

کاظمی با اشاره به رونق بازار خرید و فروش خودرو اظهار داشت: در چند ماه اخیر شاهد رونق دوباره بازار خودرو بوده‌ایم که با توجه به آغاز تعطیلات تابستانی انتظار داریم این رونق ادامه دار باشد اما موضوع این است که این رونق بیشتر در خصوص خودرو های صفر کیلومتر بوده و بالطبع این خودرو ها تا دو -سه سال احتیاجی به تعویض قطعات ندارند.

وی در خصوص خودروهایی که اکنون مراجعه بیشتری به تعمیرگاه ها دارند گفت: خودروهای تولید داخل دارای عمر مشخصی هستند و بعد از آن برای تعویض قطعات مراجعه می کنند اما مراجعه خودروهای چینی در سال جاری به شدت افزایش پیدار کرده که با توجه به خارجی بودن آنها و بالطبع شرایط بهتری که تولید کننده های چینی نسبت به خودرو سازان ایرانی دارند انتظار نداشتیم به زودی این خودرو ها نیاز به قطعات یدکی داشته باشند به طوریکه اکنون خودروی MVM در صدر این دسته از خودرو ها قرار دارد

کاظمی تصریح کرد: با این وجود می‌توانم بگویم کیفیت خودرو های ایرانی و قطعات یدکی آنها بسیار بهتر از خودروهای چینی است.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ES ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    33 39
    کاملا مشخص و واضحه که خودروهای ایرانی بهتر هستن. لااقلش اینه که اگه نیاز به قطعه پیدا کنه هرجایی و هر شهری و شهرستانی قطعاتشون پیدا می شه ولی برای این لگن های چینی که از نظر فنی واقعا مزخرفن، اگه قطعه بخوای تکلیفت معلوم نیست. حداقل دو هفته ماشینت می خوابه . حالا آیا قطعه ش پیدا بشه یا نشه. من خودم یه رانای دو ساله دارم. بدون هییییییییییچگونه تعصب یا جانب داری از خودروسازهای داخلی که در جای خودشون ایراد هم زیاد دارن باید بگم که ماشینم معرکه ست. تا حالا فقط یک بار روغن عوض کردم و یک بار هم سیم کلاچ. واقعا هیچ ایرادی نداره. می خواین باور کنین می خواین باور نکنین.
    • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
      60 13
      سلام عزیز بردار شما زمانی می توانی اظهار نظر کنی که ماشین چینی هم داشته باشی وگرنه خیال پردازی می کنی
    • محمد A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
      42 10
      شما بعده 2 سال یکبار فقط روغن عوض کردید.یعنی در بهترین حالت ماشینتون 6000 کیلومتر راه رفته.میشه گفت بیشتر توی پارکینگ خونتون پارک بوده. من از ماشینهای چینی دفاع نمیکنم به هیچ وجه .اما با میانگین سالی 8000 کیلومتر کسی باید در خصوص کیفیت رانا اظهار نظر کنه که 16000 کیلومتر با خودروش رانندگی کرده باشه نه 6000 کیلومتر. در کل باید نتیجه گیری آماری توسط مرجعی انجام بشه که برای هر دو طیف خودرو با توجه به شاخص هایی جهانی قضاوت انجام بده نه همینطوری با حسی که بازار بهش میده.
    • مبین RO ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
      19 8
      کاملا با حرف علی آقا موافقم. اتفاقا من هر دو ماشین ایرانی و چینی را داشته ام. یعنی اول لیفان ایکس 6 داشتم که واقعا بعد از 10000تا کارکرد جوری لگن شد که می ترسیدم باهاش رانندگی کنم. یه سنسور براش نیاز داشتم که 3 هفته ماشینم معطل شد آخرش هم مثل اولش نشد که نشد. الان سمند ال ایکس دارم که خداوکیلی عالیه. امنیتی که توش احساس می کنم واقعا لیفان نداشت. اتفاقا این موتورهای جدید ای اف 7 که روش گذاشتن مصرف بنزینش رو هم خیلی خوب کنترل کرده. نگران قطعه هم نیستم. همه جا هست.... تا دلت بخواد. هم ارزونتره هم زیادتره.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    31 13
    کاملا درسته،یکی از نمایندگان خودرو ساز چینی در ایران گفته:سیاست ما عرضه خودرو با قیمت پایین است چون ما از قطعات یدکی که بعدا مورد نیاز حواهد بود ،سودمیبربم.مشخه که قطعات رو طوری میسازن که زود خراب بشه
    • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
      8 3
      کشور های دیگر چینی هارا شریک های تجاری قابل اطمینان نمی دانند و همیشه با احتیاط با ان ها بر خورد می کنند
    • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
      9 4
      می دانستید که در چین کسی خودروهای چینی را نمی خره و بیشتر خودرو های کره ایو ژاپنی را می خرند و چینی ها محصولاتشان را به کشور های جهان سوم صادر می کنند چون فقط ان جا مجبورند خودرو هایشان را بخرند
  • بدون نام ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    11 51
    خودروهاي امريكايي و الماني و انگليسي زودتر خراب ميشن،
    • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
      15 2
      اره حق با توئه چین پرست
  • بی نام US ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    50 9
    کاملا بی ربط و دروغ گفته. ایرانی ها قطعاتشونو از بازار لب جوب چین تامین میکنند و بیشترین خرابی مال خودروهای ایرانی است چینی ها روز به روز و سریعا بهتر میشن ولی متاسفانه ایران در جا میزنه
  • سعید DE ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    36 8
    دروغ به این بزرگی بله بعضی از این ماشین چینی ها بی کیفیتند و خدمات پس از فروششون افتضاح ست . ولی وجدانا از خودروهای داخل کشور بهتر و با دوام ترند. فقط یه سر به این نمایندگیهای ایران خودرو و سایپا بزنید ببین ماشینها چند ماه پس از فروش مشکل پیدا میکنند و مراجعه میکنن.
  • امیر IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    19 8
    دفاع از جنس چینی که معنی نداره. ولی قطعا از جنس ایرانی بهتره چرا که قطعات ماشین های ایرانی از قطعه سازهای درجه 4 چینی تهیه میشه. بعد از 1015 سال از تولید 206 که ماشین سال اروپا بود کیفیتمون پایین اومده در صورتیکه چینی های روز به روز بهتر میشن قیمتشون هم خوبه خدماتشون هم رو بهربهبوده. ولی در قیاس با کره ای ها و... ضعیف ترند. معمولا در حوزه خودرو تحلیل ها در ایران کاملا جانبدارانس
  • حسن A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    21 12
    منم معتقدم کیفیت ماشین چینی ها از ایرانیها بیشتر است من دو ساله لیفان ایکس60 دارم هیچ خرجی رو دستم نذاشته
  • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    25 10
    واقعا کار این نویسنده غیر اخلاقی و غیرمنصفانه بوده است.چون خودروهای چینی علاوه بر اینکه کیفیت خدماتشان بهتر است؛ گارانتی عالی دارند و با فراخوان های مختلف مشکلات احتمالی خودروها را رایگان رفع می کنند ولی چه بسیاری از ماشینهای ایرانی که از صفر کیلومتر که خریده اید خراب بوده اند و نمایندگی هیچ تعهدی و گارانتی ارائه نمی کند. ضمنا بنده هم پراید داشتم هم 206 و هم لیفان ایکس 60 .
  • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    22 6
    منم هم خودرو ایرانی داشتم و دارم و هم خودرو چینی دارم.خداییش احترامی که نمایندگی های لیفان و مشابه آن برای مشتری قائلند خیلی خوبه و مشکلت را حل می کنند ولی ایران خودرو و سایپا تره واسه مشتری خرد نمی کنند.من لیفان ایکس 60 مدل 92 دارم که از آن وقت تا حالا فقط کاتالیستش خراب شد که نمایندگی مجانی برایم عوضش کرد ضمنا تا حالا 50 هزار کیلومتر باهاش رفتم
  • بی نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    3 0
    من یه x33 مدل نودو یک دارم تو شهر و مسافرت ازش استفاده میکنم تا حالا فقط سرویس دوره ای رفتم و هیچ ایرادی نداشته. یه 405 هشتاد و دو دارم اولین روزی که گرفتمش مجبور شدم یدکش کنم ببرم تعمیرگاه بعضی قطعاتشو بیش از پنج با ر عوض کردم تمام قطعات قابل تعویضش رو حداقل یه بار عوض کردم چهار بار واشر سوزونده علت اینکه نگهش داشتم اینه که یه پارکینگ دارم و احتیاج به دو خودرو دارم. مزیت اصلیش اینه که تا حالا دزد سراغش نیومده
  • بی نام A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    1 1
    حالامن 206بخرم یاmv؟
    • اقشین A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
      0 2
      سلام 206 بهتره
  • بی نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    3 0
    دروغ از این واضح تر وجود نداره رئیس اتحادیه تعمیر کاران از نمایندگی های خودروهای چینی چه طور با خبر شده نمایندگی که نمیاد آمار غلط بده این آقا خوب میدونه که اگر مردم خودروی ایرانی نخرن بدبخت میشن و هیج کاری از دست تعمیرکاران بر نمی یاد
  • افشین A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    2 0
    با سلام من یک پارس سال از نمایندگی اصفهان مدل 94 صفر کیلومتر خریدم رنگ سفید بعد از 2 ماه ماشین ریپ میز و تو جاده 100بیشتر نمیرفت نمایند گی بردم بعد از کلی سرو کله آخرش نفهمیدن چه مرگشه گفتن ببر فلان تنظیم موتور گفت هر قطعه ای خرابه بیار برات عوض کنیم خلاصه ایسیو ماشین خراب بود و 40 هزار بابت تشخیص از بنده گرفتن و نمایندگی ایسیو رو عوض کرد بعد از 10 روز دوباره همون شد نمایندگی رفتم گفتن دسته سیم ماشین چینی ایسیو رو میسوزونه دوباره ایسیو رو عوض کردن رنگ ماشین نم بسیار بد جلو کاپوت و بغل ماشین کلا رنگ ماشین نقطه نقطه پریده بود این ماشین های که به اسم ایرانی به ما میدن همه قطعات چینیه آیند میخرم بگم چینی چینی بهتر تا ایرانی چینی