توضیحات رییس کمیته امداد درباره تخریب خانه توران، همسر رضاشاه

میزان نوشت: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مدارکی مبنی بر ثبت اضطراری خانه توران به دست ما نرسید و مجموعه امداد بر اساس مجوزهای قانونی نسبت به تخریب این خانه اقدام کرد.

سید پرویز فتاح گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یک سری املاک دارد که مردم آن را به صورت وقف و یا هبه در اختیار این نهاد قرار داده تا در راستای کمک به محرومان و نیازمندان از آن استفاده شود.

وی افزود: این طور نیست که مردم تنها پول های مچاله شده جیب خود را به داخل صندوق های صدقات انداخته و آن را در راه نیازمندان صرف کنند بلکه در بسیاری از مواقع املاک بسیار گرانقیمتی در راه نیازمندان به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به مشکلات برخی از املاک واگذار شده به امداد گفت: برخی از املاک واگذار شده مشکل عوارضی، حقوقی و یا ملکی دارند که ما بعد از انتقال ملک، نسبت به رفع این مشکلات اقدام می کنیم.

فتاح ادامه داد: ما پس از رفع مشکلات املاک، نسبت به فروش آنها اقدام کرده و پول حاصل از این فروش در مسیر برطرف کردن نیاز افراد نیازمند صرف می شود.

وی با بیان اینکه « ما در امداد امانت دار اموال مردم هستیم» گفت: ما تنها امانت دار مردم بوده و تلاش می کنیم هر ملکی که در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می گیرد را به بهترین شکل ممکن فروخته زیرا این مال، برای ایتام و نیازمندان است.


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه خانه توران جزو املاک متصرفه نظام بوده است اظهارکرد: برخی از املاک کمیته امداد امام خمینی (ره) جزو املاک متصرفه نظام بوده که بر اساس احکام دادگاه انقلاب و ضوابط کشور در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است.

فتاح تاکید کرد: زمانی که اقدام به تخریب خانه توران کردیم هیچ نامه ای از هیچ مرجعی به دست ما نرسیده بود و ما نیز پس از طی سلسه مراتب قانونی نسبت به تخریب این ملک اقدام کردیم.

وی خواستار ارائه اسناد قانونی از سوی سازمان میراث فرهنگی شد و اذعان کرد: مسئولان سازمان میراث فرهنگی اگر ادعا می کنند که خانه توران ثبت اضطراری شده و این موضوع را به مجموعه امداد اطلاع داده اند، اسناد خود را ارائه دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به برخی املاک تاریخی واگذار شده به امداد گفت: بر اساس احکام قانونی و شرعی امداد حق واگذاری این املاک به میراث فرهنگی را نداشته زیرا اینها یا وقف و یا هبه هستند و ما نمی توانیم نیت واقفان را تغییر دهیم.

فتاح گفت: در رابطه با خانه توران، نهادی که می تواند ادعایی داشته باشد شهرداری است و مسئولان شهرداری تهران باید اعلام کنند که چرا مجوز ساخت این ملک را به امداد ارائه کرده و اگر تذکری از سازمان میراث دریافت کرده اند چرا این تذکر به مجموعه امداد اطلاع داده نشده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =