رئیس مجتمع پتروشیمی بیستون با اشاره به در جریان بودن تولید در این مجتمع پس از اطفای حریق گفت: تولید الکیل بنزن خطی (LAB) پس از توقف چندساعته، دوباره در جریان است.

 به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا کرم با اشاره به اطفای حریق در مجتمع پتروشیمی بیستون، اظهارکرد: خوشبختانه حادثه آتش سوزی در یکی از مخازن پتروشیمی بیستون خسارت جانی نداشت و تاثیری در روند تولید این مجتمع ایجاد نکرده است.

وی افزود: بخشی از تولید محصول نهایی این مجتمع (الکیل بنزن خطی) را که دیروز پس از حادثه آتش سوزی چند ساعت متوقف کرده بودیم، پس از اطفای حریق، دوباره ازسر گرفتیم و هم اکنون تولید آن در جریان است. 

رئیس مجتمع پتروشیمی بیستون، حضور مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی را در محل حادثه، در روند اطفا و کنترل حریق در این مخزن موثر دانست و گفت: توصیه های وی برای ما بسیار موثر بود.

کرم همچنین از نیروی واحدهای دیگر بخش ها و مدیران عامل شرکتهای مختلف که بلافاصله پس از آتش سوزی در محل حضور یافتند، قدردانی و تشکر کرد و با اشاره به مهار آتش در این مجتمع، افزود: تیمهای آتش نشانی به طور آماده باش در مجتمع مستقر هستند.

یکی از مخازن مجتمع پتروشیمی بیستون واقع در ١٥ کیلومتری شرق کرمانشاه و در کنار بزرگراه کربلا که الکیل بنزن خطی (LAB) والکیلات سنگین (HAB) تولید می کند، دیروز (جمعه، هشتم مردادماه) دچار حریق شد که با حضور بموقع و تلاش آتش نشانان و دیگر دستگاهها، حدود ساعت ١٩ روز جمعه آتش خاموش و به طور کامل مهار شد.

مجتمع پتروشیمی بیستون که  الکیل بنزن خطی (LAB) و الکیلات سنگین (HAB) تولید می کند، در ١٥ کیلومتری شرق کرمانشاه و در کنار بزرگراه کربلا واقع شده است.

خوراک پتروشیمی بیستون سالانه ٣٨٦ هزار تن نفت سفید و ١٩ هزار تن بنزن است که نفت سفید از پالایشگاه کرمانشاه و بنزن از مجتمع پتروشیمی بندر امام و پتروشیمی اصفهان تأمین می شود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =