خانه ملت نوشت: نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت روحانی دیپلماسی معقولی پیش گرفته شده و ناراحتی نتنیاهو هم از دیپلماسی معقول دولت یازدهم است.

جلال میرزایی در خصوص اظهارات بنیامین نتنیاهو مبنی بر اینکه پس از برجام رفتار ایران در قبال رژیم صهیونیستی تغییر نکرده است، اظهار داشت: این سخنان نتانیاهو صحیح است و‌ جمهوری اسلامی ایران موضع ثابت خود در قبال رژیم صهیونیستی را تغییر نداده زیرا اصلا قرار نبود که مواضع جمهوری اسلامی ایران پس از برجام در قبال رژیم صهیونیستی تغییر کند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ گاه ایران در راستای منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی عمل نخواهد کرد، ادامه داد: دولت روحانی نیز همواره تاکید کرده که هیچ چیزی مواضع و اصول اساسی نظام جمهوری اسلامی را تغییر نخواهد داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخلاف تصور برخی جریانات در خارج از کشور و برخی تندروهای داخلی، قرار دولت روحانی هم این نبوده که در راستای منافع غرب عمل کند.

میرزایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک سری اصول ثابت در سیاست خارجی خود دنبال می‌کند، متذکر شد: از جمله این اصول ثابت می‌توان به دفاع از ملت مظلوم فلسطین و مسلمانان، حفظ منافع موجود در خلیج فارس و حضور فعالانه در منطقه برای حفظ امنیت اشاره کرد. این اصول اساسی قرار نیست با مذاکرات و یک توافق تغییر کند.

وی افزود: در دولت روحانی دیپلماسی معقولی پیش گرفته شده و ناراحتی نتنیاهو هم از دیپلماسی معقول دولت یازدهم است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم شورای اسلامی گفت: اظهارات نتنیاهو مبنی بر اینکه در صورت لزوم اقدام به خلع سلاح جمهوری اسلامی ایران می‌کند، یک بلوف است تا دل تندروهای آمریکایی را خوش کند زیرا آن‌ها به توانایی های خود و جمهوری اسلامی ایران واقف هستند. رژیم صهیونیستی حتی توان مقابله با حزب الله لبنان را ندارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ناراحتی نتنیاهو نشان دهنده اوج نگرانی رژیم صهیونیستی از بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با دنیا است.

میرزایی اظهار داشت: دولت روحانی با شیوه و روشی که در پیش گرفته، بدون جار و جنجال به دنبال تعامل و تامین منافع ملی است و رژیم صهیونیستی نیز به سبب این موضوع نگران شده و جنجال های اخیر را به وجود آورده است.
17213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =