عصرایران نوشت:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ طرف مقابل ما در برجام آدم‌های معمولی نیستند ما باید در طراز خباثت آنها زیرکی، کیاست و قاطعیت به خرج دهیم.

مجتبی ذوالنور در مورد نحوه اجرای برجام در یک سال گذشته گفت:برجام مثل یک قراردادی است که مالکی که خانه کلنگلی دارد برای ساخت خانه خود قرارداد مشارکتی می بندد و دو طرف درآن دخیل هستند ،ما الان خانه مان را داده‌ایم، آنرا تخریب کرده‌اند.

نماینده اصولگرای قم در خانه ملت ادامه داد: فردو، اراک نطنز و ذخیره اورانیوم مان را داده ایم گودبرداری شده است، آواره‌ایم و سرپناه هم نداریم اما طرف مقابل که سازنده است و باید مشارکت کند و آنرا بسازد نمی آید آنرا بسازد و اگر طرف مقابل بیاید و بسازد و به تعهداتش عمل کند برجام موفق است و اگر این اتفاق نیفتد برجام ناموفق است.

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: دولت، مجلس، ملت و دستگاه‌های زیربط باید تلاش کنند آنچه که اهداف برجام بوده است محقق شود و این همکاری لازم و ضروری است.

ذوالنور بابیان اینکه رفتار طرف غربی برجام را کاملا منافقانه، مغرضانه و با دورویی دراجرای برجام می بینیم گفت:آنها به کشورها اعلام می کنند که با ایران ارتباط پیدا کنید اما آنجا یواشکی نیشگون می گیرند که کسی جرات نکند با ایران ارتباط برقرار کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی ما دلسوزانه و مخلصانه چه در طول مذاکرت و چه در حال حاضر کار کرده‌اند و زحمت کشیده‌اند بیان کرد:ما باید آهسته، گام به گام و فرایندی حرکت می کردیم و در جاهایی نیز باید مواضع می‌گرفتیم که در برخی مواقع نیز این مواضع گرفته شده است مثلا مواضع آقای لاریجانی در مورد مقدمات کارخانه تولید سوخت در مقایس و سطح مورد نظرمواضع خوبی بود.

وی اضافه کرد:اگر آنها قدم به قدم جلو نیایند ما نباید جلو برویم بلکه ما باید قدم‌های مقابل را در مقابل آنها برداریم تا آنها ملزم به اجرا شوند.

این نماینده اصول گرای مجلس تاکید کرد:وزارت امور خارجه و آقای ظریف تلاش بسیار کردند و سعی شان نیز مشکور ولی دشمن و طرف مقابل ما آدم‌های معمولی نیستند ما باید در طراز خباثت آنها زیرکی ،کیاست و قاطعیت به خرج دهیم ،معتقدم که ظرف ما دراین زمینه پر نبوده است .

وی در پیش بینی خود از آینده برجام نیز گفت:اقدامات طرف مقابل و نوع تقابل و ملزم کردن آنها در آینده برجام بسیار تاثیر گذار است، اگر بتوانیم آنها را ملزم کنیم و آنها پای کار بیایند که برجام موفق است و اگر پای کارنیایند برجام به اهدافش نرسیده است و با توجه به اقداماتی که ما انجام داده ایم و تغییراتی که در زیر ساختهای هسته ای مان انجام داده ایم ،هزینه ای که داده ایم ،ذخایر سوخت مان را از بین برده ایم طبیعتا به ضرر ما می‌شود و البته ما امیدواریم که این اتفاق بیفتد و آنها پای کار بیایند.
29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    1 0
    یعنی چی که آدمهای معمولی نیستند؟ یعنی شاخ دارند؟ اونها هم سیاست هایی دارند که منافع خودشان را تضمین می کند و ما هم سیاست هایی داریم که منافع خودمان را تضمین می کند که گاهی اینها در تقابل با یکدیگر قرار می گیرد و نزدیک کردن سیاست های کشورهای مختلف به نقطه تعادلی کار بسیار مشکلی ست. اینطور نیست که اونها برای منافع ما کار کنند ما باید خودمان برای منافع خودمان کار کنیم.اگر اینها را بفهمید اقلا در کشور خودمان یک گام به واقع گرایی نزدیک شده ایم.