دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران طی نامه‌ای به استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران را پیرامون محور حرم حضرت معصومه(س) تا جمکران با تاکید بر طراحی شهری و توجه به تامین آب ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیروز حناچی در نامه‌ای به مهندس صادقی استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را پیرامون محور حرم حضرت معصومه (س) تا جمکران ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به استاندار و رئیس شورای‌برنامه‌ریزی استان قم آمده است: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۵.۴.۲۸ درخصوص پروژه طراحی شهری محور حرم تا جمکران موضوع بند ۳ مصوب ۸۶.۲.۲۴ مقرر کرد تا طرح مذکور با تاکید بر ضرورت توجه به موارد زیر توسط کمیته تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش با حضور نمایندگان استانداری و شهرداری ظرف مدت دو ماه بررسی و نتیجه به شورای عالی شهرسازی و معماری ارایه شود.

- ساماندهی، یکپارچگی و هم پیوندی محور با بافت پیرامونی (بافت شهری در سکانس های ۱و۲ و بافت روستایی در سکانس ۳)

- یکپارچگی طراحی محور با طرح جامع مسجد جمکران

- ملاحظات و تاثیرات عوامل اقلیمی، هویت فرهنگی و طبیعی و زیست محیطی

- توجه به احکام و ضوابط طرح جامع ساختاری راهبردی خصوصا در تخصیص سرانه های خدماتی به نحوی که از بارگذاری فراتر از حد سرانه های خدماتی در اطراف محور خودداری و حداکثر هماهنگی بین طرحهای بالادست و این طرح صورت پذیرد.

- تعیین نوع کاربری‌ها و فعالیت‌های پیرامون محور (با تاکید بر فضای سبز و گردشگری مقیاس منطقه ای و عرصه های سبز و باز عمومی)

- تعیین آب موردنیاز، نحوه تامین آب و ایجاد زیرساخت های انتقال و توزیع آب.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =