ایسنا نوشت: به همراه رهبر النصره که در پیامی ویدئویی جدایی این گروه از القاعده را اعلام کرد، دو نفر دیگر از رهبران این تشکیلات تروریستی حضور داشتند. "ابوعبدالله الشامی" در سمت چپ و "ابوالفرج المصری" در سمت راست.

به گزارش روزنامه التحریر مصر ابوعبدالله الشامی یا "عبدالرحیم عطون" که در سمت چپ تصویر حضور داشت عضو شورای مشورتی جبهه النصره و عضو کمیته شریعت این گروه است.

در کلیپی تصویری که چندی پیش از سوی جبهه النصرة در معرفی برخی رهبران این گروه با عنوان "وارثان شکوه" منتشر شد، ابوعبدالله الشامی نیز حضور داشت و از انقلاب‌های بهار عربی صحبت کرده بود. او گفت، آنچه در کشورهای اسلامی از ظلم و ستم رخ می دهد به دلیل سقوط خلافت اسلامی در اوایل قرن گذشته و تقسیم کشورها است.

الشامی هم‌چنین نماینده جبهه النصرة در مباحث کلامی با سخنگوی داعش بود که از طریق اسکایپ پخش شد.

ابوالفرج المصری یا "احمد سلامة مبروک" نفر سمت راستی در این فیلم نیز یک زندانی سابقه‌دار زندان‌های مصر است که بعد از انقلاب ژانویه 2011 از زندان خارج شد و از آنجا به سوریه رفت و به صف النصره پیوست.

او نیز که برای اولین بار در فیلم "وارثان شکوه" در برابر دوربین‌ها ظاهر شد، از نظر ناظران یکی از برجسته‌ترین افراد در تشکیلات النصره است.

کارشناسان تروریسم معتقدند که هدف از ظاهر شدن این دو نفر به همراه الجولانی در قرائت بیانیه اعلام جدایی از القاعده، تأکید بر پشتوانه فکری و وجود شورا در تشکیلات النصره است.

این رویکرد همچنین پایبندی النصره به حضور عناصر غیرسوری در داخل این تشکیلات را نشان می‌دهد و رهبران آن به نوعی تلاش دارند نشان دهند که با وجود اعلام جدایی از القاعده و تغییر نام، ماهیت چند ملیتی بودن اعضای آن تغییری نکرده است.

از جمله مهمترین انتقادهایی که به گروه‌هایی همچون داعش و النصره گرفته می‌شود، حضور شمار زیادی افراد غیر سوری درمیان اعضای این گروه‌هاست و باعث شده از سوی محافل داخلی به کلی رد شوند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561497

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =