ایسنا نوشت: در عملیات دولت افغانستان علیه داعش در شرق این کشور، 36 تن از اعضای این گروه تروریستی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این عملیات از سوی نیروهای زمینی ارتش افغانستان و با حمایت هوایی نیروهای خارجی مستقر در این کشور در نواحی آچین و کوت ولایت شرقی ننگرهار در حال انجام است.

گروه تروریستی داعش از گروه‌های تروریستی و غیرقانونی محسوب می‌شود. این گروه در تلاش برای گسترش حوزه‌ عملیاتی خود از عراق و سوریه، اکنون به دنبال مامنی در افغانستان بوده که سال‌ها با بحران شبه‌نظامی گری طالبان دست به گریبان است.

این گروه که پیشتر در افغانستان به پیشروی‌هایی دست یافته بود اکنون با عملیات نیروهای مسلح این کشور در حال از دست دادن قدرت خود در این کشور است.

نیروهای امنیتی افغانستان در چند روز گذشته با انهدام یک پایگاه گروه داعش در ولایت ننگرهار در شرق این کشور ۲۷۰ تن از شبه‌نظامیان وابسته به آن را کشتند.

ژنرال نسیم سنگی، فرمانده این عملیات به خبرگزاری آلمان گفت، در این محوطه یک بیمارستان هم وجود داشت. به گفته او، داعش از این پایگاه برای آموزش نیروهای تازه و انبار کردن اسلحه استفاده می‌کرد.

بنا بر اظهارات پلیس، در این حمله سعید اماراتی، فرمانده داعش در ننگرهار نیز کشته شده است.

پنج نظامی آمریکایی نیز طی روزهای گذشته هنگام همکاری با نیروهای ویژه افغان برای مین‌روبی مناطق پاکسازی‌شده از نیروهای داعش زخمی شدند.

منابع نظامی آمریکایی اعلام کرده‌اند که هیچ‌کدام از زخمی‌شدگان در وضعیت وخیمی به سر نمی‌برند. دو نفر از آن‌ها سر کار خود بازگشته‌اند و سه تن دیگر تحت درمان قرار دارند.

در جریان دو انفجاری که مسئولیت آن را داعش بر عهده گرفته است، در روز شنبه گذشته در کابل دست کم ۸۰ نفر جان خود را از دست دادند.

با این حال سخنگوی مأموریت "حمایت قاطع" بر این باور است که شواهد موجود بر قوی‌تر شدن داعش دلالت ندارد.

ژنرال چارلی کلیولند می‌گوید: «ما معتقدیم که داعش یا در همان موقعیت دو ماه پیش است یا در موقعیت بدتر قرار دارد.»

داعش در حال حاضر میان هزار تا سه‌ هزار نیروی جنگنده در افغانستان در اختیار دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =