ایرنا نوشت: آیت‌الله مکارم شیرازی گفت:این که جوانان پس از دانش آموختگی از دانشگاه تمایل زیاد به پشت میز نشینی دارند، نیاز اقتصادی کشور را تامین نمی کند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی پنجشنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی گفت: کتاب قرآن، کتاب اقتصاد نیست اما در آن اصول و کلیاتی ارائه شده که اقتصاد یک جامعه اسلامی را سازماندهی می کند. 

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عالیقدر تقلید، اقتصاد مقاومتی را راه برون رفت از مشکلات فعلی کشور دانست و گفت: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در گرو مدیریت صحیح متولیان هر بخش برای رونق تولید و صرفه جویی در منابع است. 

وی اظهار کرد: رونق تولید مهمترین بخش اقتصادی یک کشور و عامل رونق سایر بخش ها است. این که جوانان پس از دانش آموختگی از دانشگاه تمایل زیاد به پشت میز نشینی دارند، نیاز اقتصادی کشور را تامین نمی کند زیرا در شرایط فعلی شغلی که چرخ تولید کشور را راه بیاندازد مورد نیاز است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: کار تولیدی و فراهم کردن فضای تولید متفاوت از استاد دانشگاه بودن یا کار پزشکی کردن به عنوان ارائه خدمات به مردم است و بخش تولید، اشتغال و درآمدزایی و خودکفایی را برای کشور به همراه دارد.

وی ادامه داد: روحانیون فرهنگ همزیستی سالم مبتنی بر اجتناب از دزدی، رشوه خواری، تجاوز به حقوق دیگران و همچنین محبت به نیازمندان را ترویج می دهند که نوعی زمینه سازی برای تولید در جامعه است.

وی همچنین به کاهش نرخ تورم از 40 به 9 درصد در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: با وجود صحیح بودن آمار مزبور آثار این کاهش در زندگی مردم تبلور نیافته است زیرا هنوز مشکل رکود بخش تولید و کارخانه ها به قوت خود باقی است.

این مرجع تقلید افزود: خوابیدن چرخ تولید مشکل ساز است لذا باید مسائلی از جمله پرداخت یارانه نقدی، حقوق های نجومی برخی مدیران و فساد مالی ساماندهی می شد و پول های اضافی را در مسیر تولید هزینه می کردند تا زمینه اشتغال جوانان فراهم شده و از واردات بی رویه جلوگیری می شد.

وی با تاکید بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقدامات حضرت یوسف (ع) نمونه بارز قرآنی برای اجرای اقتصاد مقاومتی است که 14 سال از زندگی مردم مصر را از طریق تولید بیش از پیش در زمان باروری زمین، ذخیره آن و صرفه جویی مناسب در دوران خشکسالی مدیریت کرد. 

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =