۰ نفر
۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت:امسال از سطح بارور باغات انار یک میلیون و 100 هزار تن محصول تولید می شود که در مقایسه با سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است.

ابوالقاسم حسن پور با اشاره به تولید انار اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 82 هزار و 430 هکتارسطح زیر کشت باغات انار است که تنها 67 هزار هکتار آن بارور است.

وی افزود: امسال از سطح بارور باغات انار یک میلیون و 100 هزار تن محصول تولید می شود که در مقایسه با سال گذشته عملکرد سطح باغات با افزایش 5 درصدی مواجه است.

حسن پور با اشاره به مهمترین استان های انار خیز گفت: استان های فارس، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد مهم ترین استان های تولید کننده انار به شمار می روند.

وی با اشاره به میزان صادرات انار بیان کرد: سال گذشته از استان فارس به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپا، ژاپن،کره جنوبی و روسیه صادرات داشته ایم که این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت اما هم اکنون نمی توان در خصوص میزان صادراتی اظهار نظر نمود.

وی در خصوص برنامه افزایش عملکرد باغات در سال های آتی عنوان کرد: اصلاح باغات ارقام تجاری، تغذیه مناسب،هرس، مبارزه با آفت کرم گلوگاه و تدوین استانداردهای لازم از جمله برنامه های اساسی افزایش عملکرد باغات به شمار می رود.

وی با اشاره تاثیرات تغییرات اقلیم در میزان تولید بیان کرد: با گرم شدن هوا میزان تبخیر آب افزایش می یابد اما باغداران فناوری های جدیدی اعم از تقسیط میزان آب مورد نیاز و استفاده از کود های پتانسیل به کار می گیرند تا کمترین آسیب از این تنش ها به محصول برسد.

حسن پور در خصوص عارضه دانه های سفید انار تصریح کرد: معاونت باغبانی برنامه هایی از سال گذشته در جهت استفاده از پوشش پارچه ای نازک روی سطح درختان به منظور ایجاد سایه بان به کار گرفته تا میزان آفتاب سوختگی به حداقل برسد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =