برخی شهروندان پرسیده اند چرا قانون پیش فروش ساختمان در تهران اجرا نمی شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین قانون پیش فروش ساختمان در بیشتر استانهای کشور اجرایی شده است. قانونی است که 6 سال پیش به تصویب رسیده ولی هنوز د ر تهران اجرایی نشده است.
یکی از مخاطبان گلایه کرده: چرا شهرداری تهران برای ساختمان ها شناسنامه فنی ملکی صادر نمی کند؟ قانون پیش فروش ساختمان تا جایی که به من گفته اند معطل این کار شهرداری است.
واقعیت این است که اجرای قانون پیش فروش ساختمان مشروط به صدور شناسنامه ساختمان است و هنوز صدور شناسنامه ساختمان در تهران با مشکلاتی مواجه است.
کانون سردفتران سال گذشته اعلام کرده بود قانون پیش فروش ساختمان با صدور شناسنامه ساختمانی از سال 94 در تهران اجرایی می شود که عملا مشاهده شد این اتفاق تاکنون نیفتاده است.
روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران به خبرنگار ما توضیح داد که این مشکل به دلیل عدم همکاری شهرداری تهران در صدور شناسنامه فنی ساختمان اجرایی نشده است.
در نشست خبری چندی پیش محمدسالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر این مشکل از سوی سرویس مشکلات مردم اعلام شد.
سالاری در پاسخ به این پرسش گفت: کمیسیونی مرکب از اعضای سازمان نظام مهندسی و اعضای هیات 5 نفره ای در این حوزه ها تصمیم گیری می کنند. معاونتهای استانداری، شهرداری و سازمان نظام مهندسی، در این هیات هستند و با آنها جلسات متعدد داشتیم. خوشبختانه تاکنون دو شناسنامه فنی در تهران صادر شده.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری با اشاره به اینکه در بیش از هزار پرونده ساخت و ساز از مردم هزینه صدور شناسنامه را گرفته اند ولی فقط 2 شناسنامه فنی صادر شده، گفت: به نظر می رسد سازمان نظام مهندسی قصور داشته. در حقیقت، در فرآیند صدور شناسنامه فنی، اختلاف وجود دارد. تعیین مجری ذی صلاح در این باره موثر است. شناسنامه فنی ساختمان یعنی از ابتدای تخریب و گودبرداری تا اتمام سازه باید فرآیندها به صورت جزئی در این شناسنامه قید شود و مسئولان قانونی هر قسمت ذیل صفحات را امضا کنند. چون در تعیین مجری ذی صلاح اختلاف است، آنها نیز بهانه داشتند و شناسنامه را صادر نکردند. الان این موضوع آغاز شده و این را هم در نظر داشته باشید ما به عنوان شورای شهر، مسئول تدوین شناسنامه فنی نبودیم. بلکه به عنوان نماینده مردم، این موضوع مهم را دنبال کردیم و صدور شناسنامه فنی آغاز شده است.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =