۰ نفر
۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۰

ایرنا نوشت: استفان دمیستورا نماینده بان کی مون با اشاره به ادامه درگیری های زمینی در حلب و محاصره نظامی کامل این شهر نسبت به سرنوشت مردم آن ابراز نگرانی کرد.

وی از وزیران امورخارجه روسیه و امریکا خواست تا با تسریع گفتگوهای جاری سوریه در جهت کاهش خشونت ها تلاش کنند.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه در کنفرانس خبری به نقل ازاستفان دمیستورا نماینده ویژه بان کی مون در گفتگوهای صلح سوری گفت، وی هشدار داده است که ادامه درگیری ها در نقاط مختلف سوریه عملیات کمک رسانی به مردم این کشور را فلج کرده است.

دوجاریک افزود، دمیستورا دردیدار امروز خود با خبرنگاران، درگیری های شهر حلب را نگران کننده توصیف کرده و گفته است این شهر تقریبا در محاصره کامل نیروهای نظامی قرار گرفته و امکان دسترسی امدادگران سازمان ملل به مردم شهر غیرممکن شده است.

به گفته سخنگوی بان کی مون، دمیستورا از وزرای خارجه روسیه و آمریکا در مقام ریاست گروه بین المللی حمایت از سوریه خواسته است تا در ادامه دیدارهای اخیر مسکو و لائوس گفتگوهای خود برای کاهش خشونت ها در این کشور را تسریع نمایند.

دوجاریک افزود که رمزی عزالدین رمزی قائم مقام نماینده بان کی مون نیز قرار است در روزهای آینده برای دیدار با مقامات دولت دمشق به این کشور سفر کرده و درخصوص برگزاری گفتگوهای صلح این کشور درماه اوت با این مقامات تبادل نظر کند.

سخنگوی بان کی مون گفت که دمیستورا نیز برای گفتگو با مقامات ایرانی در رابطه با گفتگوهای سوریه و راهبردهای لازم برای به ثمر رساندن آنها به تهران سفر خواهد کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    4 0
    عجب ، اظهار نگراني مي كنيد!!! اونم فلوجه بود كه تا داعش رو داشتند قلع و قمع مي كردند همه نگران شده بودند، اگه واقعا نگران مردم حلبيد به ارتش سوريه كمك كنيد تا شر اين ادمخوارها رو بكنند،
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    4 0
    آقای سازمان ملل یه قسمت از حلب محاصره شده چهارتا گیت ورود و خروج هم براش گذاشتن اینقدر جوش می زنی، کل قسمت جنوبی یمن تو محاصره آبی و خاکی و هواییه، دارو نمیشه بهشون رسوند اگه واقعا بی طرفین پس چرا کسی ازون جا خبری نمیاره؟