برخی شهروندان معترضند چرا در اتوبان ها با وجودی که لاین سوم پرسرعت خالی است رانندگان اتوبوس برای عبور از خودروهای دیگر، بوق و چراغ می زنند واز لاین سوم عبور نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تردد اتوبوس ها در جاده های کشور همواره باعث ایجاد نارضایتی در مردم شده است. دلیل آن نیز عجله رانندگان اتوبوس برای رسیدن به مقصد عنوان می شود. عجله ای که بارها باعث بروز حوادث ناخوشایند برای مسافران شده. با این وجود در همه جاده های کشور، تابلوهای تعیین کننده حداکثر سرعت مجاز نصب شده و رانندگان وسایط نقلیه سنگین نیز سعی دارند از حداکثر سرعت مجاز قانونی استفاده کنند.
استفاده از حداکثر سرعت مجاز برای خودروهای سنگین، باعث می شود بعضا خودروهای سبک و سواری در مسیرهای پرتردد دچار مشکل شوند. یکی از این مسیرهای پرتردد اتوبان تهران-قم است که متاسفانه حوادث زیاد ترافیکی در آن، باعث شده این محور بدل به یکی از خطرناکترین جاده های کشور شود.
تصادف دو اتوبوس با یکدیگر که باعث آتش سوزی و مرگ بیش از 40 نفر در این محور شد، همچنان در یاد شهروندان باقی مانده. با این وجود هنوز هم رانندگان حرفه ای اتوبوسها به گونه ای در این مسیر حرکت می کنند که رانندگان بعضا تازه کار خودروهای سواری دچار مشکل می شوند. یکی از این رانندگان خودروهای سواری در این باره نوشته: با سلام؛ اتوبوسها آزاد راه ها ، بخصوص آزاد راه تهران قم را نا امن كرده اند بعنوان مثال در آزاد راه تهران قم براى خود من بارها اتفاق افتاده كه در خط وسط با سرعتى حدود يكصد كيلومتر حركت ميكردم كه ناگهان اتوبوسى باچراغ زدن وبوق زدن هاى ممتد از من مى خواست كنار بروم تا او به راه خود ادامه بدهد در صورتيكه خط سوم خالى است وميتواند سبقت بگيرد، ظاهراًاتوبوسهاخود را مالك خط وسط آزاد راه ميدانندو هيچكس نبايددر اين خط تردد نمايد.با توجه به اينكه بوق زدن هاى ناگهانى و ممتد مى تواند يكى از عوامل تصادفات باشد لطفاً از پليس راه بخواهيد راهكارى قانونى براى مقابله با اين مشكل براى رانندگان اتومبيلهاى سوارى اعلام نمايند.
با وجودی که این شهروند از دست رانندگان اتوبوس در مسیرهای بزرگراهی دل پرخونی دارند، منتهی ذکر این نکته لازم است در محورهای یاد شده، تردد اتوبوس و کامیون در لاین پرسرعت (سوم) ممنوع است و رانندگان وسایط نقلیه سنگین مانند اتوبوس، تریلر و کامیون تنها مجاز به حرکت روی لاین کندرو و وسط هستند. لذا می توان گفت عبور اتوبوس از لاین دوم (وسط) با حداکثر سرعت مجاز تعیین شده، قانونی است و نمی توان به راننده اتوبوس ایراد گرفت چرا با سرعت قانونی در مسیر درست در حال حرکت است.
بدیهی است عبور اتوبوس در لاین سوم پرسرعت، غیرمجاز است و علاوه بر ثبت در دوربین های کنترل جاده ای، مشمول جریمه رانندگی می شود.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    24 0
    اتوبان قم رو مگه متخصصين رشته هاي غير عمران و غير مربوط ساخته اند كه اينقدر نا ايمن و نا مطمين از اب دراومده?
  • بی نام RU ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    5 1
    اقا چی میگی جرا از راننده های اتوبوس دفاع می کنی من در اتوبان تهران کرج در لاین وسط با سرعا 120 می رفتم که اتوبوس با چراغ زدن و بوق زدن چسباند به من من دیر رفتم کنار و تو خط کند رو اتوبوسیه پیچید جلوم و نزدیک بود پرتم کنه به گارد ریل ها
  • بی نام RU ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    5 1
    تو خط کند رو چی که داری با سرعت 100 تا میری که اتوبوسه میگه تند تر برو مگر از سمت راست سبقت می گیرند؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    6 1
    اين دليل نميشه كه اتوبوسها با بوق زدن وچراغ زدن تمركز ديگر رانندگان را بهم بزنند و موجب تصادف بشوند، اتوبوسها با اين رفتارشان آزاد راه تهران قم را به خطرناكترين جاده كشور بدل كرده اند
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    4 1
    اين مشكل را پليس راه درست كرده كه اجازه ميدهد اتوبوسها در هر شرايطى با حداكثر سرعت در آزاد راه تهران قم حركت كنند
  • ناشناس A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    2 2
    کلیت مطلبتون درسته اما چند نکته به نظر میرسه که قابل توجه باشه 1 با توجه به وضعیت جاده ها و فرهنگ رانندگی و حجم بالای تردد در جاده های کشور به نظر میرسه رانندگان تازه کار با دقت بیشتری رانندگی کنند بارها شاهد بودم که از همین تیپ رانندگان در اتوبانها و جاده های کشور بی توجه به سایر رانندگان مشغول به رانندگی هستند و باعث مشکلات جدی برای سایر رانندگان شذده اند 2 سرعت در اتوبان تهران قم در لاین دوم و سوم 120 کیلومتر و ذدر لاین اول 100 کیلومتر میباشد بار ها دیده شده راننده ای با سرعت 8070 کیلومتر در این لاینها و بدون توجه به عقب و سایر رانندگان مشغول رانندگی هستند و معمولا این نوع از رانندگان باعث بروز حوادثی برای دیگران میشوند و خود سالم ار مهلکه بیه در میروند