مدیرعامل شرکت گاز استان همدان مصرف گاز در استان همدان در 4 ماهه امسال یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمد مهدی مهدوی، از افزایش 43 درصدی مصرف گاز در همدان خبر داد و گفت: در چهار ماه گذشته بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز در همدان مصرف شده است.


وی با اشاره به اینکه علت اصلی افزایش میزان مصرف گاز نیروگاه شهید مفتح همدان است گفت: مصرف روزانه استان در همین فصل در سال گذشته چهار میلیون مترمکعب در روز بوده که به 9 تا 10 میلیون مترمکعب در سال 95 رسیده است.

مهدوی با اعلام اینکه پنج تا 6 میلیون مترمکعب معادل 60 درصد از مصرف گاز استان همدان در روز مربوط به نیروگاه مفتح است خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید مفتح سال گذشته 2.5 تا سه میلیون مترمکعب در روز مصرف داشته است که براساس سیاست‌های وزارت نفت مبنی بر مصرف گاز 90 درصدی در نیروگاه‌ها مصرف نیروگاه مفتح نیز افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه نیروگاه مفتح همدان با این میزان مصرف تولید برق را به هزار مگاوات رسانده است اظهار داشت: سال‌های گذشته به سبب سیاست‌های وزارت نفت و نیرو میزان تحویل گاز طبیعی به نیروگاه مفتح کمتر از نیروگاه‌های دیگر بود که امیدواریم با این نحوه مصرف بتوانیم بخش اساسی نیاز این نیروگاه را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه نیروگاه مفتح قبل از مصرف گاز مازوت و نفت کوره استفاده کرده است تصریح کرد: مشکلی برای تامین گاز در هیچ زمان از سال در همدان نداریم و محدودیت یا منعی برای مصرف حداکثری نیروگاه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه نیروگاه‌ها در روز حدود 250 میلیون مترمکعب مصرف گاز دارند گفت: سال گذشته نیروگاه مفتح کمتر از 200 میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کرد.

وی عنوان کرد: در سال 93 کل گاز تحویلی به نیروگاه‌های کشور 50 میلیارد مترمکعب بود که سال گذشته به 58 میلیارد مترمکعب افزایش یافت و برنامه‌ریزی شده تا امسال این میزان به 64 میلیارد مترمکعب برسد.

مهدوی با اشاره به اینکه 12 میلیارد لیتر سوخت مایع سال گذشته به نیروگاه تحویل داده شد که امسال به 6 میلیارد لیتر کاهش می‌یابد اظهار داشت: سه درصد از سهم مصرف نیروگاه در کشور به استان همدان با یک نیروگاه گازی اختصاص پیدا می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =