تسنیم نوشت: وزیر دادگستری ترکیه گفت که برخی اطلاعات موجود از احتمال فرار فتح الله گولن از آمریکا حکایت دارد و احتمالا او به یکی از کشورهای استرالیا، مکزیک، کانادا و یا آفریقای جنوبی و مصر گریخته باشد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه رای الیوم، «بکیر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه با اشاره به اینکه برخی اطلاعات موجود از احتمال فرار فتح الله گولن از آمریکا حکایت دارد، گفت: احتمال دارد او به یکی از کشورهای استرالیا، مکزیک، کانادا و یا آفریقای جنوبی و مصر گریخته باشد.

وی در گفت‌وگویی که شبکه «خبر» ترکیه با وی ترتیب داد، اظهار داشت: ترکیه با ارائه چهار پرونده به واشنگتن آن را به بازداشت گولن و بازگرداندن او به ترکیه تشویق کرد و مسئولان آمریکایی نیز برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

بوزداغ یادآور شد، با وجود اینکه دست داشتن گولن در تلاش برای کودتا بسیار روشن است، اما او از آمریکا خواسته است که تحویل دادن او به ترکیه خودداری کند.

وی در توضیح این مطلب افزود: گولن در سخنان اخیر خود تلاش کرد در کودتاچیان هیجان ایجاد کند و آنان را به مقاومت فراخوانده و قول داد که تاریخ نام آنان را ثبت خواهد کرد.

اظهارات این وزیر ترک درحالی است که آنکارا گولن را به دست داشتن در کودتای نافرجام متهم کرده است و شبکه سی.ان. ان ترک» چهارشنبه گذشته به نقل از «اوکان الا» وزیر کشور اعلام کرد که مسئولان تا کنون بیش از 15 هزار نفر از جمله بیشتر از ده هزار نظامی را در ارتباط با تلاش برای کودتا بازداشت کرده اند.

۵۰۵۰
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =