روسیه می‌گوید به دستور رئیس جمهور این کشور و با همراهی دولت سوریه "عملیات بشردوستانه‌ گسترده‌ای" را در شهر جنگ‌زده حلب آغاز می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بی بی سی، وزیر دفاع روسیه گفته است یک مسیر امن هم برای خروج جنگجویانی از حلب باز خواهد شد که می‌خواهند سلاحشان را زمین بگذارند و تسلیم شوند.

هم‌زمان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، فرمان عفو تازه‌ای صادر کرده که بر اساس آن شورشیانی که طی سه ماه آینده خود را تسلیم کنند، بر اساس شرایطی که در این فرمان آمده، بخشیده خواهند شد.

شهر حلب و مناطق اطراف آن در مرکز درگیری‌ گروه‌های مختلف شورشی و نیروهای دولتی سوریه قرار دارد و به گفته سازمان‌های حقوق بشری وضعیت انسانی در این شهر به شدت وخیم است.

۵۰۵۰
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    پوتین باز چه خوابی دیده.اینها کمکهای بشر دوستانه است یا بشر کشندهسر مردم بمب نریزند نمیخواد کمکهای بشر دوستانه بکنید.
    • مبین A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
      2 85
      اگر همین کمکها از طرف کشور های دیگر نبود الان بجای سیصد هزار سه میلیون کشته شده بودند. مهم نیست کمکها ریاکارانه است یا صادقانه همین که به دست یک کودک گیر افتاده در جنگ لباس و غذا برسد بسیار مهم است. اگر این کمک ها از طرف همه کشورها از همه جناح ها و گروه ها نبود الان تکفیری های آدم خوار بعد از سر بریدن کودکان آنها را می خوردند. بجای ترویج نظرات جناح بندی شده بهتر تمام گروه های درگیر حتی ریاکارانه هم که شده به فکر طنان و کودکان جنگ باشن. به هر حال دادن لباس و غذا به کودکان بهتر از اینه که پشت وانت قرمز رنگ سرشون دو ببرن در حالی که سنگ هم از این ظلم به صدا درمی آید.
    • علی A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
      1 60
      دوست عزیز اگر همین بمب باران ها نبود الان تکفیری ها و تروریستها تمام مردم سوریه و عراق و ایران و حتی اروپا رو زنده زنده کباب میکردند و می خوردند. الان زنها و دخترهای ایرانی و عراقی دست به دست هم توی صف حراج بودند تا یه تروریست ریش دراز بی شرف ده تا ده تا ازشون رو ببره به حجله و بچه ها و شوهرهاشون رو جلوی چشماشون قصابی کنند. درسته که اینهمه مردم بی گناه ایزدی و مسیحی و دروزی و علوی و شیعه و حتی سنی دارند رنج می برند ولی اگر همین مقاومت و مبارزه نبود الان اتفاقات دیگری افتاده بود. من شخصا تاب دیدن تصویر حراج زنان ایزدی که پلاکارد قیمت میندازن گردنشون در حالی که چهارتا بچه قد و نیم قد دستشون رو گرفته رو ندارم. و نمی خوام این تصویر بیشتر از این و در جاهای بیشتری از دنیا و منطقه دیده بشه.