معاون وزیر نیرو: بدهی پیمانکاران تا پایان تابستان پرداخت می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو درباره نحوه پرداخت بدهی این وزارتخانه به پیمانکاران صنعت آب و برق توضیح داد.

علی‌رضا دائمی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران اظهار داشت: «در بخش برق به پیمانکاران تقریبا بدهی جدی‌ای نداریم؛ البته نه این‌که بدهی نداشته باشیم، اما میزان آن قابل اقماض است.»

وی افزود: «اساسا در صنعت برق، سازندگان بخش خصوصی هستند و اکثر واحدهای نیروگاهی و تجهیزات توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود و به تبع بدهی معمولی ممکن است داشته باشیم.»

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو  تصریح کرد: «اما در خصوص بخش آب که برعکس طرح‌های زیادی در این بخش اجرا می‌شود، بدهی زیاد است و دلیل آن هم این است که اعتبارات سال 1395 هنوز دریافت نشده است.»

دائمی عنوان کرد: «پیمانکاران حدود 6 هزار میلیارد تومان در صنعت آب و فاضلاب مطالبه دارند.»

وی در پاسخ به این پرسش خبرگزاری خبرآنلاین که برخی از پیمانکاران عنوان کردند که ماه قبل 500 میلیارد تومان بدهی وزارت نیرو زیاد شده است، گفت: «بله، این تجمع بدهی‌ها به همین شکل است که شما اشاره کردید.»

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با بیان این‌که وقتی واحدها کار می‌کنند، بدهی‌ها افزایش پیدا می‌کند، افزود: «ما در حال حاضر 650 طرح داریم که تبعا در این طرح‌ها کار انجام می‌شود؛ به ویژه در فصولی که در آن قرار داریم؛ یعنی بهار و تابستان. این باعث می‌شود بدهی‌های ما افزایش پیدا کند.»

دائمی تصریح کرد: «ما امیدواریم با شرایطی که پیش آمده، بتوانیم بخشی از این بدهی‌ها را تا پایان تابستان پرداخت کنیم.»

وی درباره نحوه پرداخت بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران خاطرنشان کرد: «پیش‌بینی این است که بخشی از این بدهی‌ها از محل اعتبار و اسناد خزانه اسلامی قابل پرداخت است.»

22539

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    0 1
    جناب آقاي مهندس دائمي ، هميشه خوش خبر باشيد. بعضي از پيمانكاران آب بيش از چهار سال است كه از شركتهاي آب منطقه اي مطالبات داشته و در زمان دلار هزار تومان كار نموده اند. متاسفانه به علت افزايش سه و نيم برابري قيمت دلار و در نتيجه كم شدن ارزش پول عملا به جز ضرر و زيان چيزي عايد پيمانكاران نميشود. بسياري از اين بدهي ها مربوط به اعتبارات استاني ميباشد. به هر حال علي رغم همه اين مصيبتها چاره اي به جز قدرداني نداريم