اوباما احتمال دخالت و جاسوسی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع ترامپ را تایید کرد

رئیس جمهور آمریکا با رد نکردن احتمال دخالت روسیه و جاسوسی این کشور از هیلاری کلینتون به نفع دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه او بر این احتمال صحه گذاشت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت سی.ان.ان  اوباما احتمال اینکه روسیه و ولادیمیر پوتین قصد داشته باشند رای مردم آمریکا را به سمت دونالد ترامپ سوق بدهند رد نکرد.

این اظهارات پس از این صورت گرفت که مقامات رسمی ایالات متحده اعلام کردند شواهدی بدست امده که نشان میدهد هکرهای روسی که برای دستگاه اطلاعاتی روسیه کار می کنند در هک کردن ایمیل های کمیته دموکرات DNC دست داشته اند.

با انتشار بیست هزار ای میل داخلی و درون حزبی اعضای بلند پایه حزب دموکرات مشخص شد که همه آنها به برنی سندرز خیانت کرده اند و در واقع در همه این مدت صرفا یک رقابت نمایشی درون حزبی را بین او و خانم کلینتون طراحی و اجرا کرده بودند.

انتشار این اسناد توسط سایت ویکی لیکس که گفته می شود با سرویس های جاسوسی روسیه ارتباطاتی دارد خشم بسیاری از طرفداران برنی سندرز را برانگیخته و شکاف بزرگی در میان دموکرات ها ایجاد کرده است.

به گزارش سی.ان.ان اوباما در مصاحبه ای که هنوز نسخه کامل آن پخش نشده در پاسخ به اینکه آیا ممکن است پوتین بخواهد در رقابت انتخاباتی میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ به گونه ای دخالت کرده و کفه ترازو را به سمت ترامپ سنگین کند گفته است: "هر چیزی ممکن است."

او اضافه کرده است : "ترامپ چندین بار ولادیمیر پوتین رو تحسین کرده و فکر میکنم کلاً پوشش رسانه ای مطلوبی هم در روسیه دریافت کرده."

اما روز چهارشنبه دیمیتری پِسکوف سخنگوی کرملین با رد هرگونه دخالت روسیه گفت: "تنها چیزی که میتوانم بگویم این است که  پرزیدنت پوتین بارها و بارها گفته روسیه هرگز در امور داخلی سایر کشورها دخالت نمیکنه بخصوص در کمپین های انتخاباتی. مسکو با وسواس تمام از هرگونه اظهار نظری که ممکنه دخالت در امور داخلی کشورهای دیگه تلقی بشه خودداری می کند."

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =