نام برنده جایزه نوبل ادبیات میان نامزدهای بوکر

جی‌ ام کوتسی نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات که پیش از این دو بار برنده جایزه بوکر شده است، با آخرین کتابش دوباره به جمع نامزدهای این جایزه ادبی راه یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نویسنده استرالیایی که در آفریقایی جنوبی متولد شده است، پیش از این در سال‌های 1983 و 1999 برنده جایزه بوکر شده بود. او اگر این بار نیز برنده بوکر شود، نخستین نویسنده‌ای می‌شود که سه بار این جایزه را دریافت کرده است.

او برای رسیدن به این مهم با 12 نویسنده دیگر از جمله دبورا لوی نامزد بوکر در سال 2012 و ای‌ال کندی یکی از داوران بوکر در سال 2012 رقابت می‌کند.

آماندا فورمن رئیس هیئت داوران گفت: «فهرست کتاب‌ها انتظارات از این که رمان چیست یا چه می‌تواند باشد را به چالش کشید.»

فهرست نهایی نامزدهای بوکر 13 سپتامبر اعلام می‌شود و در پایان برنده جایزه طی مراسمی که 25 اکتبر در لندن برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد.

در این فهرست به غیر از کوتسی که با رمان‌های «زندگی و زمانه مایکل کی» و «بدنامی» دو بار برنده بوکر شد، شش نویسنده اهل انگلستان، پنج نویسنده از آمریکا و یک نویسندۀ کانادایی هم هستند.

از میان آثار مطرحی که شانس حضور در فهرست نامزدهای بوکر را نداشتند می‌توان به آخرین رمان‌های یان مک‌ایوان و جولیان بارنز اشاره کرد که هر پیش از این برنده جایزه بوکر بوده‌اند.

این جایزه که سال گذشته مارلون جیمز نویسنده رمان «تاریخچه هفت قتل» رسید، نخستین بار سال 1969 اهدا شد.

منبع: بی‌بی‌سی / 27 جولای

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =