۰ نفر
۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
دست مدیران هزینه در جیب مردم

با اعلام دستمزد سرمربیان و بازیکنان تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران مشخص شد همچون سال‌های گذشته، امسال هم باشگاه‌ها چه هزینه‌های گزافی را برای حضور در لیگ برتر پرداخت می‌کنند.


فارغ از اينكه در اين اوضاع ركود اقتصادي و وضعيت معيشتي مردم صرف چنين هزينه‌هايي آن هم توسط باشگاه‌هاي غيرخصوصي كه با پول بيت‌المال و نهادهاي عمومي و دولتي اداره مي‌شوند درست است يا نه، يك مسئله مهم مطالبه به حق مردم و هواداران است. آيا صرف اين مبالغ نتيجه‌اي براي تيم‌ها خواهد داشت؟
مديران باشگاه‌هاي غيرخصوصي بايد در مقابل مردم، هواداران و نهادهاي نظارتي و حسابرسي پاسخگو باشند كه چگونه و در چه راهي پول كشور را خرج مي‌كنند.
اينكه مدير دولتي به خود اجازه مي‌دهد پول ميلياردي براي يك بازيكن بپردازد به اين خاطر است كه هيچ زحمتي براي كسب اين مبلغ براي دستگاه مربوطش نداشته و بدتر از آن احتمالاً پاسخگويي هم در كار نخواهد بود.
هر طرفدار ورزش و فوتبالدوست ايراني از رشد و پيشرفت اين ورزش در جامعه قطعاً خوشحال خواهد شد اما آقايان مدير هزينه در باشگاه‌هاي دولتي و عمومي بايد بدانند در قبال ريال پول‌ها مسئول هستند. مردم و هواداران بايد با دقت اين خرج‌ها را رصد كنند و خروجي آن را از هزينه‌كنندگان مطالبه كنند.
در همين ليست اعلامي اگر مبنا را بر صداقت بگذاريم مبلغ قرارداد 21 بازيكن، بالغ بر 230 ميليارد ريال است و عجيب‌تر آنكه از 8 باشگاهي كه اين 21 بازيكن ميلياردي را به خدمت گرفته‌اند، تنها و تنها يك باشگاه خصوصي است! و اين هشدار بزرگي است به مديران ورزش.
بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس در حالی به طور میانگین بيش از 180 هزار دلار دستمزد سالیانه می‌گیرند که مردم ایران درآمد سالانه کمتراز 5 هزار دلار دارند.
از طرفي مربيان و بازيكناني كه چنين پول‌هايي را مي‌گيرند بايد در قبال مسئوليت‌شان توجيه باشند. بدانند كه اين ارقام ميلياردي از حق مردم به آنها پرداخت شده پس آنها هم موظفند به درستي و با تعهد وظيفه‌شان را انجام دهند. وظيفه در قبال هواداراني كه دلخوشي آنها موفقيت تيم محبوب‌شان است. لااقل اين دلخوشي را از مردم دريغ نكنيد!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانیال A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    4 0
    به نظر من دستگاه های نظارتی باید مدیرایی که همچین تخلفاتی میکنن و رقم هایی نجومی رو از جیب مردم پرداخت میکنن محکوم به پرداخت مابها تفاوت نسبت به سقف مجاز کنه.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    0 0
    از شما چه پنهان که ما اصلا نمی دونیم این بودجه ها از کجا و بر اساس چه قوانینی تصویب می شود که بخواهیم به صرف آن ایراد بگیریم. آنقدر فوتبال کشور غیر شفاف است که نه سر کلافش پیداست و نه ته کلافش. اینکه در یک قرارداد میلیاردی با یک بازیکن چه کسانی منتفع می شوند اصولا معلوم نیست. اینکه آیا مالیات این درامدها پرداخت می شود یا نه را خدا می داند. اول باید فضا را شفاف کنیم تا بعد به مسئولیت پذیری بازیکن و تیم در قبال پول های دریافتی برسیم.