شورای نگهبان نظر خود را در مورد زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و اولین میاندوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، پاسخ شوراي نگهبان به نامه وزارت كشور درباره زمان برگزاري انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري،  طي نامه اي خطاب به این وارتخانه به شرح زیر اعلام شد:

عطف به نامه شماره 35840 مورخ 1395/3/26 در خصوص برگزاري انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و اولين مياندوره اي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در تاريخ هاي پيشنهادي، موضوع در جلسه شوراي نگهبان مورخ 1395/5/6 مطرح كه پس از بررسي، روز جمعه مورخ 1396/2/29 جهت برگزاري انتخابات مورد تصويب قرار گرفت.

گفتنی است صبح امروز این خبر به نقل از سخنگوی شورای نگهبان اعلام شده بود اما روابط عمومی این شورا، انجام مصاحبه ازسوی عباسعلی کدخدایی را تکذیب کرد.

در همین رابطه عباسعلی کدخدایی روز چهارشنبه در کانال تلگرامی خود با بیان این مطلب نوشت: امروز جلسه شورای نگهبان را داشتیم که دستورات اعلام شده قبلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: وقتی در داخل جلسه بودم خبری آمد که من در مصاحبه زمان انتخابات آینده را اعلام کردم و چون به خودم مطمئن بودم از خبرگزاری اول سوال کردم گفتند از خبرگزاری دیگری برداشته اند و به همین ترتیب سه خبرگزاری دیگر مورد سوال واقع شدند و بالاخره معلوم شد خبرنگار عزیزی با اجتهاد خود این خبر را به نقل از من اعلام کرده است.

کدخدایی گفت: نتیجه اینکه من امروز علیرغم همه علاقه ام به دوستان خبرنگار ، از هر گونه مصاحبه با آنان خودداری کردم که از این بابت عذر خواهی می کنم، لیکن امیدوارم دوستان رسانه موقعیت من و شورای نگهبان را نیز درک کنند.

همچنین ایرنا نوشت:

سخنگوی وزارت کشور نیز گفت: 29 اردیبهشت ماه 1396 به عنوان تاریخ قطعی برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شد.

سیدسلمان سامانی افزود: وزارت کشور برنامه ریزی لازم برای برگزاری انتخابات سال آینده را انجام داده و بر اساس زمان بندی قانونی اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =