چالش بلاک کردن بر اساس ایده‌ای از بزرگمهر حسین‌پور کاریکاتوریست با انتشار متنی در اینستاگرام شکل گرفت و وی خواست همگی افرادی که در صفحات مجازی فحاشی می‌کنند را بلاک کنند.

این چالش خیلی زود مورد حمایت هنرمندان و ورزشکاران قرار گرفت و بعد از چند ساعت صفحه اینستاگرام افراد مشهور زیادی را به خود اختصاص داد.

بزرگمهر حسین‌پور نخستین کسی بود که چالش بلاک کردن را به راه انداخت و در صفحه اینستاگرام خود درباره این ایده اینطور توضیح داد: «هر جایی، توی هر صفحه‌ای، زیر هر پیجی كه رفتیم و دیدیم یك نفر فحاشی كرده بلاكش كنیم. نه به این معنا كه به ما توهین كرده یا نه... به هر كسی. به مِسی ... به مهناز افشار... به كورش كبیر... به باباش! ...

این حركت دایره زندگی مجازی را برای این افراد تنگ می‌كند و اگر حركتی بزرگ ایجاد شود مجال زندگی مجازی را برایشان به حداقل خواهد رساند.»

 

بعد از وی هنرمندان، ورزشکاران مختلفی نیز این چالش را دنبال کردند و تصویر منتشر شده توسط جسین‌پور را در اینستاگرام خود بازنشر دادند. علی کریمی، رسول صدرعاملی، محسن بنگر، برزو ارجمند، مهتاب کرامتی، لادن طباطبایی، رضا یزدانی، امیر جعفری، محسن یگانه، مهدی سلطانی، بهنوش بختیاری، مریم سلطانی، نفیسه روشن، مریم امیرجلالی، مرتضی پورعلی گنجی، امیرمهدی ژوله،داریوش فرضیایی، مهرداد میناوند، سحر دولتشاهی، شاهرخ استخری، سیاوش خیرابی، هادی کاظمی، سوشا مکانی، مهدی امینی‌خواه، مونا فرجاد، مارال فرجاد، سارا خوئینی‌ها و عباس جمشیدی بعضی از چهره‌های سرشناسی هستند که از این چالش استقبال کرده‌اند.

امیر غفارمنش:

رسول صدرعاملی:

 

امیرمهدی ژوله در اینستاگرام خود نوشت: از همه دوستهایی که روزی روزگاری قربانی این زامبی های مجازی شدن دعوت می کنم به این کمپین انسانی و اخلاقی بپیوندند.

 

لادن طباطبایی:

 

رضا یزدانی:

 

علی کریمی:

 

محسن بنگر:

 

برزو ارجمند:

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    2 4
    فرهنگ مردم باید درست بشه. یه راهکاره ریشه ای و دائمی ارائه بدید. اینطوری اون فرد راحت با ساخت یک اکانت جدید، دوباره شروع میکنه