آرزوی‌ نوید محمدزاده و خاطره‌ فرهاد اصلانی‌/ چهره‌های سینما و تلویزیون‌ در ضیافت جشن حافظ

ضیافت شانزدهمین جشن حافظ، شب گذشته در باشگاه باروک و در فضایی گرم و صمیمی و با حضور چهره‌های شاخص سینمای ایران برگزار شد تا هم برندگان تندیس حافظ در فضایی متفاوت هدایای خود را دریافت کنند و هم فرصتی باشد برای آشنایی و معاشرت بیشتر و خودمانی سینمایی‌ها.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این مراسم  با حضور آذر معماریان، تهیه‌کننده جشن حافظ، بر روی صحنه برای معرفی و قدردانی از حامیان مالی و معنوی این جشن شروع شد.

جشن حافظ؛ادامه دهنده منش و هنر رند شیراز

در ادامه‌ علی معلم، مدیر مسئول و سردبیر نشریه دنیای تصویر و دبیر جشن حافظ روی سن آمد تا لحظاتی را درباره‌ چرایی وجود این جشن و نسبت نام حافظ با آن صحبت کند.علی معلم در این جمع صمیمی گفت:« حافظ منتخب عام و خاص و عارف و عامی فارسی‌زبانان و ایرانیان است. شعر در زمان حافظ آییه اوضاع و احوال آن روزگار است و امروز سینما این آیینه‌گی را بر عهده دارد. حافظ از یک سو روایتگر اوضاع و احوال روزگار خویش و از سوی دیگر هنرش فراتر از مرزهای مکان و زمان جغرافیایی است. حافظ هنرمند دینی و وام‌دار کلام وحی است. حقایقی دینی را بیشتر از تعصب، قشری‌گری و زهد خشک قبول دارد. پیرو مکتب رندی است و عشق.»

سردبیر دنیای تصویر از همین رو جهان‌بینی و نگرش هنری و اجتماعی متاثر از خواجه شیراز را خط مشی جشن سینمایی حافظ می‌داند.معلم ادامه داد:«جشنی که در سینمای ایران به دنبال تقدیر و کشف آثاری است که علاوه بر تکنیک، واجد معنا و مفهوم درست باشد و اگر نگاه نقادانه‌ و موضع اجتماعی دارند این رویکرد، منصفانه و هوشمندانه به زبان سینما تصویر شود. این رویکرد جشن حافظ نه به ادعا بلکه بنا به کارنامه‌ چندساله‌ این مراسم سینمایی و تلویزیونی قابل اثبات است. جشن سینمایی حافظ با این امید و انگیزه تاسیس شده که بتواند با کشف و تقدیر آثار سینمایی ایران، به رشد جریانی در فرهنگ و هنر کمک کند که در دنیای معاصر خود ادامه‌ دهنده منش و هنر حافظ باشند.»

بعد از  حرف‌های دبیر جشن حافظ نوبت به تقدیر از برگزیدگان جشن امسال رسید و چهره‌هایی چون علی نصیریان، مهران مدیری، فرهاد اصلانی، مهتاب کرامتی، علیرضا رئیسیان، شهرام مکری، سعید روستایی، سعید ملکان، پریناز ایزدیار، ستاره اسکندری، مسعود بهبهانی نیا، نسرین نصرتی، بایرام فضلی، آرش لاهوتی، لقمان خالدی، بهرام دهقانی و نوید محمدزاده به روی صحنه رفتند.

آرزوی بازی نسل جوان در کنار علی نصیریان

علی نصیریان روی صحنه اشاره کرد که فرهنگ پدیده‌ای مردمی است: «اوضاع فرهنگ امروز آن‌‌قدرها هم بد نیست. اگر با دیدی بازتر به وضعیت و شرایط فرهنگ و هنر امروز ایران نگاه کنیم، اتفاقا می‌توانیم شاهد پیشرفت‌ها و رشد چشمگیر در حوزه‌های مختلف باشیم.»

فرهاد اصلانی هم که برای اولین بار برنده‌ تندیس حافظ شد، خاطره‌ای را از اولین حضورش در این جشن تعریف کرد. زمانی که برای سریال «خانه‌ای در تاریکی» نامزد جایزه بازیگر بهترین بازیگر مرد تلویزیونی بود، اما تندیس در آن دوره برای سریال «دایره تردید» به فرامرز صدیقی ‌رسید: «وقتی که دیدم آقای معلم اهداکنندگان جایزه را به صورت بداهه و از میان حاضران در سالن صدا می‌زند، از ترس و خجالت رفتم بیرون از سالن و قایم شدم.شبش که به منزل رسیدم آقای صدیقی به من زنگ زد و گفت؛این جایزه حق تو بود.»

نوید محمدزاده هم که خود را از سر صحنه تئاتر به این ضیافت رسانده بود با اشاره به حرف ‌های علی نصیریان گفت:«بازیگران جوان مثل من با دیدن نقش‌آفرینی درخشان بزرگانی چون علی نصیریان برای بازی کردن جان می‌گیرند. امیدوارم که افتخار بازی در کنار شما را پیدا کنم.»

در این ضیافت از هیات داوران و چهره‌هایی چون رضا یزدانی، حجت اشرف‌زاده، رسول نجفیان، ارشا اقدسی، سپند امیرسلیمانی، کوروش تهامی، رضا سورتیجی و تیم دوبله همزمان تهران داب شو تقدیر شد تا خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای سینمایی‌ها رقم بزنند.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =