۰ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

ایسنا نوشت: پس از حمله کابل، افغانستان حملات خود را علیه داعش افزایش داد.

چند روز پس از آنکه داعش مسئولیت مرگ‌بارترین حمله در کابل در 15 سال اخیر را برعهده گرفت، نیروهای افغان تحت پوشش حملات هوایی آمریکا حمله‌ای را علیه داعش در پایگاه این گروه در شرق افغانستان ترتیب دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروهای افغان بخش‌های وسیعی از منطقه کوهستانی "کوت" در ولایت ننگرهار را تصرف کرده‌اند. این  منطقه پایگاه‌ کلیدی و اصلی داعش در افغانستان محسوب می‌شود که در آن جا دادگاه‌های شریعت و کمپ‌های آموزشی را برپا کرده و پرچم سیاه معروف خود را به اهتزاز در آورده است.

سخنگوی ولایت ننگرهای پیشتر گفته بود در دو روز عملیات در این منطقه حدود 120 شبه نظامی کشته شده‌اند که از جمله آنها سعد اماراتی، یکی از فرماندهان محلی مهم و برجسته داعش است.

محمد رادمنش، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز با تاکید بر اینکه عملیات ادامه خواهد یافت گفت: آن‌ها به خاطر جنایت‌هایشان درس مهمی گرفتند. ما داعش را از ننگرها محو خواهیم کرد.

این حمله به دنبال دو بمبگذاری روز شنبه در تجمع شیعیان هزاره‌ در کابل صورت گرفت؛ بمب گذاری‌هایی که در آن 80 تن کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

داعش که کنترل بخش‌هایی از سوریه و عراق را برعهده دارد، در بیانیه‌ای مسئولیت این بمب‌گذاری‌ها را برعهده گرفت و آن را حمله‌ای به "گردهمایی شیعیان" خواند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =