ایسنا نوشت: وزیر دادگستری ترکیه از احتمال پناهندگی فتح‌الله گولن به پنج کشور از جمله مصر خبر داد.

سایت شبکه خبری الجزیره، بکر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی اظهار داشت: آنکارا به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد،‌ فتح الله گولن (روحانی ترک تبار ساکن آمریکا و از جمله مخالفان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه) قصد فرار از آمریکا و پناهندگی به یکی از پنج کشور مصر، مکزیک،‌ کانادا،‌ استرالیا و یا آفریقای جنوبی را دارد.

بوزداغ در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌کنیم گولن برنامه‌ریزی کرده به یکی از  این پنج کشور که با ترکیه توافقنامه بازگرداندن افراد تحت تعقیب را ندارند، فرار کند.

وزیر دادگستری ترکیه افزود:‌ آنکارا تاکنون چهار نامه برای واشنگتن در مورد بازداشت گولن و بازگرداندنش به ترکیه جهت انجام تحقیقات ارسال کرده است و مسئولان آمریکا نیز آمادگی خود را برای همکاری با ترکیه در این زمینه اعلام کرده‌اند اما خودداری واشنگتن از تحویل گولن می‌تواند به روابط دوجانبه میان دو کشور آسیب بزند.

بوزداغ در بخش دیگری از این گفتگو برخی گزارش‌ها مبنی بر  شکنجه افراد بازداشت‌شده در پرونده کودتای اخیر این کشور در جریان تحقیقات را تکذیب کرد.

عفو بین‌الملل پیش از این اعلام کرده بود که افراد بازداشت‌ شده در این پرونده از سوی مسئولان امنیتی ترکیه شکنجه می‌شوند.

وزیر دادگستری ترکیه در توضیح زخم‌هایی که روی صورت آکین اوزتورک، فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش ترکیه و از  جمله افراد بازداشت شده در این کودتا دیده شده، گفت:‌ او مورد ضرب قرار نگرفته بلکه زخم‌هایی که روی صورت و گوشش وجود دارد مربوط به فرود اضطراری هلی‌کوپترش است که بر فراز پایگاه هوایی اقنجی هدف قرار گرفت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    9 2
    یکی به اردوغان بگه ترکیه تازه داشت کشور میشد جنون قدرت تو وکشورو یه جا میبره ته دره. هر چی آباد کردی با دست خودت خراب نکن فقط واسه چند تا قصر بالاخره ملک الموت میاد و خوراک موران شوی انسانیتتو به شیطان با ردای قدرت تاخت زدی؟ کو کجاست سلطان سلیمان کجاست هیتلر کجاست شاهانی که اسمشون لرزه به جانها مینداخت؟ همه مردن فقط اسم کثیفشون تو تاریخ موند اون صده باشکوه نبود صده اردوغان هم باشکوه نیست تو ابر قدرت نیستی فقط دیکتاتوری هستی که نمیتونی دل از قدرت بکنی