رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور با تاکیدبرضرورت تغییرات و بازنگری های اساسی درقوانین سازمان نظام پزشکی، گفت:متاسفانه درجریان موج سواری های گسترده وبه خصوص وقایع اخیربرعلیه جامعه پزشکی این سازمان نتوانسته ازمنافع به حق صنفی جامعه پزشکی به خوبی دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی انجمن بیهوشی ومراقبتهای ویژه کشور، دکتر علیرضا سلیمی همزمان با دفاع از اظهارت وزیربهداشت که خواستار تغییرات اساسی در قوانین نظام پزشکی شده بود افزود: به طور کلی معتقدم که نظام پزشکی در قوانین خود باید تجدید نظر جدی اعمال کند. حال آنکه به نظر می رسد حتی قوانین ما در این سازمان هم باید تغییراتی داشته باشد زیرا درحال حاضر پاسخگوی نیازهای جامعه پزشکی نیست.

وی گفت: متاسفانه با توجه به هجمه های اخیر بر علیه جامعه پزشکی، این سازمان نتواسته توقعات این قشر را در دفاع از حقوق صنفی مربوطه به خوبی برآورده کند.

وی ادامه داد: البته شاید یکی از دلایل این رویه نیز مربوط به ضعف قوانین و حدود اختیارات سازمان نظام پزشکی است. بنابراین با ایجاد تغییرات و بازنگری در قوانین می توان به معنای واقعی پاسخگوی خواسته ها و مطالبات این صنف بزرگ بود.

سلیمی با اشاره به این که ضمن تغییر حدود اختیارات نظام پزشکی باید به حدود اختیارات نیز اضافه شود گفت: در بحث انتخابات، ترکیبی که وارد نظام پزشکی می شود باید متناسب با تخصص ها باشد تا هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی بازتاب درستی از تخصص ها و رشته های مختلف داشته باشد. بنابراین در حال حاضر با توجه به نسبت جمعیتی گروه های مختلف پزشکی جا دارد که یک بازنگری جدی دراین باره رخ دهد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    شما هرکسی میاد ازش امضا میگیرید اگه مرد با خودتون