شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد در دوره‌های باآزمون و بدون آزمون اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی کاربران در مورد شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد در دوره‌های باآزمون و بدون آزمون سوالاتی داشتند. در همین زمینه روابط عمومی دانشگاه آزاد توضیحاتی را ارسال کرده است.


داوطلبان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد می‌توانند از دو طریق با آزمون و بدون آزمون برای تحصیل در این دانشگاه انتخاب رشته کنند. نحوه پذیرش داوطلبان کدرشته محل‌های تحصیلی با آزمون به این صورت است که دانشگاه آزاد بر اساس نتایج آزمون سراسری سال 95 به طور جداگانه اقدام می‌کند بنابراین داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 95 شرکت کرده‌اند، پس از اعلام نتایج آزمون سراسری برای انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد باید پس از دریافت کارنامه نتایج اولیه آزمون خود از سایت سازمان سنجش برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سایت مرکز آزمون این دانشگاه مراجعه کنند.
بناراین اگر فردی بخواهد برای دوره‌های با آزمون دانشگاه آزاد شرکت کند باید در رشته مطابق با رشته دیپلم خود انتخاب رشته کند اما در رابطه با ثبت‌نام برای دوره‌های بدون آزمون محدودیتی وجود ندارد و بدون توجه به رشته‌ای که دیپلم گرفته است می‌تواند انتخاب رشته کند یعنی یک فرد با دیپلم تجربی می‌تواند در رشته‌های هنر، انسانی یا ریاضی انتخاب رشته کنند.
همچنین یک داوطلب می‌تواند هم در دوره‌های بدون آزمون و هم در دوره‌های بدون آزمون انتخاب رشته کند. سامانه ثبت‌نام دوره‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد از نیمه دوم مرداد ماه فعال می‌شود و تمام افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به سایت azmoon.org برای پذیرش در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.
پذیرش داوطلبان باآزمون به این صورت است که داوطلبان براساس نمره امتیازبندی می‌شوند و اگر داوطلب در انتخاب اول قبول شود پذیرش می‌شود و اگر نشد در رشته‌های بعدی پذیرش می‌شود یعنی داوطلب با نمره بالاتر در تمام رشته‌های انتخابی بررسی می‌شود و سپس رشته‌های انتخابی داوطلب بعدی مورد بررسی قرار می‌گیرد. فرایند پذیرش پیچیده نیست و نیازی به مشاوره برای انتخاب رشته وجود ندارد زیرا داوطلبان می‌توانند بر اساس نمره‌های خود رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.


شرایط اعلام نتایج

اعلام نتایج این دوره‌ها به این صورت است که فرد پس از ثبت‌نام از سامانه ثبت‌نام پرینت تهیه می‌کند و آن را به واحد دانشگاهی محل پذیرش ارائه می‌دهد تا در صورت وجود ظرفیت، ثبت‌نام قطعی انجام شود.

داوطلبان در صورت داشتن سوال می‌توانند با شماره 4743 تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته کمک بگیرند یا از طریق سامانه azmoon.org سوالات خود را از طریق سیستم ارسال پیام بپرسند.

46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =