ایرنا نوشت: «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه)، یک روز پس از کشته شدن یک کشیش در اقدامی تروریستی، با نمایندگان گروه های مذهبی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، دیدار اولاند با نمایندگان گروه های مذهبی در ساعت 8 به وقت پاریس (10 و 30 دقیقه به وقت تهران) در کاخ ریاست جمهوری صورت گرفت.

سازمان «کنفرانس نمایندگان مذاهب فرانسه» که مسئولان کلیساهای کاتولیک، ارتدکس، پروتستان و مسئولان گروه های اسلامی، یهودی و بودایی فرانسه را گرد هم آورده است، دیروز (سه شنبه) در پیامی به رئیس جمهوری فرانسه، اعلام کردند: ما باید با هم باشیم.

اولاند دیشب با «دومینیک لوبرن» (Dominique Lebrun) اسقف منطقه «روآن» دیدار و تلفنی با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان گفت و گو کرد. وی به پاپ اطمینان داد که دولت همه تدابیر لازم برای حفاظت از کلیساها و اماکن مذهبی را اتخاذ خواهد کرد.

رئیس جمهوری فرانسه پس از دیدار امروز با مسئولان گروه های مذهبی در نشست شورای امنیت و دفاع شرکت کرد. امروز نشست شورای وزیران نیز برگزار شد.

مسلمان فرانسه که در پی گروگانگیری دیروز (سه شنبه) در کلیسایی در «سن اِتییِن دو روورای» (Saint-Étienne-du-Rouvray) در منطقه «سن ماریتیم» در شمال فرانسه حیرت زده و از قتل کشیش این کلیسا شوکه شده اند، با «وحشیانه و بزدلانه» خواندن این عمل، آن محکوم و با جامعه کاتولیک فرانسه اعلام همدردی کردند.

«انور کبیبش» رئیس شورای مسلمانان فرانسه، «دلیل بوبکور» خطیب مسجد جامع پاریس،«محمد کارابیلا» رئیس انجمن مذهبی استان «اوت نرماندی» و مسئول مسجد شهر سن اِتین دو روورای و «بن عیسی شانا» رئیس شورای مسلمانان در منطقه «رون آلپ»، در بیانیه های جداگانه «حمله بزدلانه، وحشیانه و جنایتکارانه» علیه جامعه کاتولیک و ملت فرانسه را بشدت محکوم کردند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =