ایرنا نوشت: «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه با رد درخواست ها برای اعمال قوانین سختگیرانه تر در مبارزه با تروریسم، اعلام کرد که تغییری در قوانین فعلی مبارزه در تروریسم ایجاد نمی کند.

به گزارش تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، اولاند درخواست هایی را که توسط احزاب سیاسی راست و راست افراطی برای اعمال قوانین سختگیرانه تر در مبارزه با تروریسم مطرح شده است، رد کرده است.

اولاند در سخنرانی رسمی در کاخ ریاسن جمهوری که از تلویزیون فرانسه پخش شد، گفت: محدود کردن آزادی ها و نقض قانون اساسی در این زمینه، مبارزه علیه تروریسم را مفیدتر نمی کند و حتی انسجام ملی ما را که امری ضروری برای این مبارزه است، تضعیف می کند.

رئیس جمهوری فرانسه افزود: دولت با قاطعیت کامل قوانینی را که پیشتر تصویب شده است (2015 میلادی)، اجرا می کند و خواهد کرد. این قوانین با تمدید وضع فوق العاده، ظرفیت کافی برای اقدام و واکنش موثر دستگاه قضایی، استانداری ها و پلیس را دارد.

دو مهاجم با سابقه فعالیت در گروه های تروریستی دیروز (سه شنبه) در کلیسایی در شمال فرانسه، به گروگانگیری اقدام کردند. مهاجمان کشیش این کلیسا را به قتل رساندند و یکی دیگر از گروگان ها را بشدت مجروح کردند. گروه تروریستی «داعش» مسئولیت این اقدام را برعهده گرفت.

این حمله در حالی رخ داد که دولت فرانسه در دو هفته گذشته به دلیل حمله تروریستی همزمان با روز ملی (14 ژوئیه / 24 تیر) در جنوب فرانسه با انتقادات جدی در مورد توانایی تامین امنیت شهروندان مواجه شده بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =