تسنیم نوشت: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: مقامهای روسیه و آمریکا گفتگوهای سازنده ای را درباره تدابیر مربوط به ایمنی پرواز در سوریه، انجام داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر کوک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در سخنانی تاکید کرد: مقامهای روسیه و آمریکا روز سه شنبه از طریق ویدئو کنفرانس گفتگوهای سازنده ای را در خصوص تدابیر ایمنی پرواز برای جلوگیری از درگیری در عملیات هوایی در سوریه انجام دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: گفتگوهای آمریکا- روسیه سازنده بوده است و دو طرف توافق کردند تا مذاکرات و رایزنی ها را به همین شکل در آینده ادامه دهند.

کوک گفت: این یک گفتگوی عادی بین مقامهای دفاعی آمریکایی و روسی بوده تا دو طرف به همدیگر اطمینان دهند که بر تدابیر توافق شده برای جلوگیری از وقوع حادثه در آسمان سوریه، پایبند هستند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت: دو طرف بار دیگر بر لزوم احترام و پایبندی به تدابیری تاکید کرده اند که موجب ارتقای ایمنی عملیاتی می شود تا مانع از هرگونه حادثه و سوء تفاهمی در حریم هوایی سوریه گردد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه پس دیدار و گفتگو با سرگئی لاوروف در حاشیه نشست کشورهای جنوب شرق آسیا در لائوس، تاکید کرد: امیدوارم که جزییات مربوط به طرح واشنگتن برای همکاری نزدیکتر اطلاعاتی و نظامی با روسیه در خاک سوریه، در ماه اوت اعلام شود.

طرح سوریه شامل همکاری اطلاعاتی واشنگتن و مسکو است تا حملات هوایی علیه جبهه النصره را هماهنگ کنند و مانع از حملات هوایی ارتش سوریه علیه گروه های شبه نظامی میانه رو و متعادل شود.

کری از این طرح حمایت کرده است، هر چند شک و تردیدهایی در بین مقامهای ارشد نظامی آمریکایی و مقام های اطلاعاتی درباره انگیزه های روسیه از ارائه این طرح وجود دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =