ایسنا نوشت: رئیس جمهوری سوریه در دیدار با هیات سیاسی از یونان با تاکید بر ادامه مقاومت مردم سوریه در دفاع از کشورشان اعلام کرد: مشکل غرب با سوریه استقلال مردم ما در تصمیم گیری‌ها است و غرب می‌خواهد با تضعیف ما، سوریه را کشوری وابسته کند.



به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با هیات سیاسی از یونان تاکید کرد: جنگ تروریستی که مردم سوریه سال‌ها است با آن مواجه هستند درس‌های بسیاری برای منطقه و جهان دارد و دلیل این سخن هم گسترش موج تروریستی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی و جهان دیده می‌شود.

اسد افزود: مشکل بسیاری از رهبران کشورهای غربی با سوریه استقلال این کشور در تصمیم گیری‌هایش است. به همین دلیل این کشورها به حمایت از تروریست‌ها اقدام می‌کنند تا سوریه را تضعیف کرده و آن را به کشوری وابسته تبدیل کنند. اما این سیاست تاثیری منفی بر منافع امنیتی و اقتصادی خود این کشورها داشته است.

رئیس جمهوری سوریه با اشاره به اهمیت دیدارهای نمایندگان پارلمان و رهبران احزاب سیاسی کشورهای اروپایی با مسئولان سوریه و تصویر واقعی که آن‌ها از حوادث سوریه ارائه می دهند گفت: جنگ تروریستی که مردم سوریه با آن مواجه هستند درس‌های بسیاری برای منطقه و جهان دارد.

اسد تاکید کرد:‌ مردم سوریه مصمم به ادامه مقاومت خود در برابر تروریسم و دفاع از کشور خود و حق استقلال در تصمیم‌گیری‌هایشان هستند.

ولید معلم، وزیر خارجه سوریه و معاون نخست وزیر این کشور نیز در دیدار با هیات یونانی مذکور اظهار داشت: سوریه که به نیابت از مردم جهان با تروریسم می‌جنگد برای حل بحران خود بر دستیابی به راه‌حلی سیاسی که خواسته‌های مردمش را برآورده سازد، تاکید دارد.

در مقابل هیات سیاسی یونان نیز تاکید کرد که مردم کشورهای اروپایی اکنون اهمیت نقشی که سوریه در حمایت از منافع کل بشریت در مبارزه با تروریسم ایفا می‌کند را درک می‌کنند.

در این دیدار ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه و احمد عرنوس، مشاور وزیر خارجه این کشور و نجوی الرفاعی، مدیر بخش اروپا در وزارت خارجه و بسام الخطیب، مدیر دفتر معلم نیز حضور داشتند.

در این دیدار هیات سیاسی یونان نیز حمایت خود را از سوریه اعلام کرده است به ویژه که این کشور خط اول دفاعی در مواجهه با تروریسم است. آنها تاکید کردند تمام تلاش خود را برای تصحیح تصویر اشتباهی که از شرایط سوریه در جهان انعکاس یافته انجام خواهند داد و تلاش خواهند کرد به دولت‌های خود ابلاغ کنند که تروریسم دشمن اصلی و مشترک این کشورهاست و خطری برای همه آنها محسوب می‌شود و منافع مردم یونان نیز در گرو حمایت از سوریه در نبرد با تروریسم است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =