کیهان نوشت: گفته می‌شود، تغییرات در ترکیه که در حال حاضر در دستان رجب طیب اردوغان قرار دارد، برای مدتی طولانی در دستان او باقی نمی‌ماند.

این روزها اردوغان آن قدر دچار کیش شخصیت شده است که وقتی از نقش تاثیرگذار عبدالله گل و احمد داوود اوغلو در شکست کودتا سخن به میان آمد واکنش نشان داد و گفت: فقط خدا در خنثی‌سازی کودتا نقش داشته است!

این به آن معناست که سیاست واگرایی اردوغان که باعث مخالفت‌های زیادی حتی از درون حزب عدالت و توسعه شده بود، بر اثر وضعی که پس‌از کودتا پیش آمده، تشدید هم شده است. این مسئله اردوغان را به زودی درگیر انواعی از مشکلات جدید و قدیم خواهد کرد.
اردوغان با این ارتش که زخم عمیقی برداشته است قادر به مقابله موثر با جدایی‌طلبان کرد ترکیه نیست و دامنه مشکلات دولت را در حوزه کردی افزایش می‌دهد. کما اینکه نقش حسادت‌برانگیز اردوغان در صحنه سیاسی، احزاب رقیب و مخالف را بی‌تاب کرده و علیه او وارد میدان خواهد کرد.

همین الان هم زمزمه اقدامات گسترده احزاب علیه اردوغان به گوش می‌رسد. بنابراین می‌توان گفت اگرچه اردوغان در فضای داخلی به نسبت قبل فضای بهتری خواهد داشت ولی حداقل در دو حوزه امنیتی و احزاب کار اردوغان تا حد زیادی پیچیده‌تر خواهد شد.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    39 2
    چطور شما می گید خدا باعث طوفان شن در طبس شد... خدا خرمشهر را آزاد کرد... اردوغان نگه؟ اردوغان بگه ایراد داره شما بگی نه ؟؟
  • بی نام A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    24 1
    اين جملات چقدر آشنايند
  • بی نام A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    17 1
    چه جمله آشنايي
  • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    9 12
    کیهان جان برای اولین بار باهات کاملا موافقم
  • بدون نام ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    1 32
    چه قیاس مع الفارقی. واقعابرای شماودیدگاه بچه گانتان متاسفم. شماامام خمینی راکه یک عارف بنام است باکسی که باال سعود وامریکا واسراییل دربجوداوردن داعش شریک بوده وخون هزاران بیگناه راریخته مقایسه میکنید. مگه دردنیا نیستید. خبرانلاین معلومه که شمابااینهاموافقی چگونه نظرات پیروان امام راچاپ نمی کنید
    • محسن IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
      16 9
      با این اظهارات مشخص شد که خیلیها در ایران از......... از شسکت کودتا خیلی ناراحت هستن.اردوغان هیچ قوقت نگفت که عبدالله گل و داود اوغلو نقش نداشتن دروغ محضه ضمن اینکه اردوغان نگفت خدا باعث خنثی شدن کودتا شد بلکه این رو به شکل دیگری بیان کرد.خدا روشکر خیلیها در ایران ترکی رو بلدند و ادمهای شارلاتان که میخوان سخنان اردوغان رو تحریف کنن زود دستشون رو میشه.درست در مورد قضیه اردوغان و پوتین که ابراز تاسف کرد ولی در ایران گفتم عذرخواهی کرده.بیشتر از این با این خبرهای دروغ خودتون رو ضایع نکنید.اینطوری فقط اردوغان به محبوبیتش اضافه میشه که ادمهای پست بهش بهتان بزنن.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    7 0
    آنتالیا را خدا آزاد کرد